Про це повідомив глава Нацкомісії Дмитро Вовк, пише uaprom.info.

"Ми створимо робочу групу спільно з Американською торговою палатою, Асоціацією газовидобувників України, "Укрметаллургпромом" та Федерацією металургів України у 2 кварталі удосконалення методики. А зараз закликаю членів Нацкомісії прийняти її", сказав він в ході громадських слухань у НКРЕКП у вівторок.

Після цього члени Нацкомісії підтримали зміну даної методики і ввели в дію з квітня тарифну систему "вхід-вихід" для газотранспортної системи (ГТС).

Нові тарифи розраховані за методикою, затвердженою НКРЭКУ в грудні 2015 року, в основі якої лежить амортизація ГТС до 2019 року (до закінчення дії контракту "Нафтогазу" з "Газпромом") після закінчення цього строку тарифи повинні істотно впасти.

Як заявив в ході слухань Олександр Каленков, голова ВП "Укрметалургпром", в Україні в даний час одні з найвищих тарифів на транспортування газу.

Я хочу звернути увагу, щоб це не стало історичним рішенням Нацкомісії, яка поховає нашу промисловість. Я розумію, що це пов'язано з тим, що оцінили і амортизують ГТС для "Газпрому". Але чи буде "Газпрому" погано чи добре, це питання політичне, а ось української промисловості вже погано,
сказав він.

За його словами, якщо частка газової складової в собівартості сталі збільшиться, то метпідприємства буде скорочуватися виробництво і, відповідно, вантажоперевезення по "Укрзалізниці". "Менше буде споживатися електроенергії, газу і т. д.", зазначив Каленков.

Глава "Укрметаллургпрома" також повідомив, що у керівників металургійних підприємств є багато питань за даною методикою, зокрема, як буде розраховуватися тариф: по максимальному історичному значенню минулого року або за максимальної потужності, яка є в трубі".

Крім того, невідомо, чи будуть застосовуватися коригуючі коефіцієнти. "Якщо якесь підприємство може законтрактувати обсяги газу на рік вперед, то будуть знижки", запитав Каленков.

Присутня на громадських слуханнях представник Американської торгової палати Тетяна Темюк також розкритикувала високу вартість транспортування газу, зазначивши, що тариф на пунктах входу до ГТС є найвищим у Європі.

"Цей тариф не є обгрунтованим, тому вони просять провести повторні слухання та повторно обговорити методику амортизації, вартості капіталу, вартості валюти і т. д.", сказала представник імпортера газу в Україні компанії Trailstone.

Виступаючи на заході, голова Федерації металургів України Сергій Біленький також повідомив, що частка транспортування в ціні газу становить близько 20%, що є найвищим показником у Європі.

"Що ми пропонуємо: як відомо, сьогодні коефіцієнт для транскордонних точок входу становить 0,3. Ми пропонує зменшити його до 0,1 і, відповідно, збільшити коефіцієнти на точках виходу. Це дозволить збалансувати інтереси держави і промспоживачів", підкреслив Біленький.