Про це повідомив глава Нацкомісії Дмитро Вовк, пише uaprom.info.
"Ми створимо робочу групу спільно з Американською торговою палатою, Асоціацією газовидобувників України, "Укрметаллургпромом" та Федерацією металургів України у 2 кварталі удосконалення методики. А зараз закликаю членів Нацкомісії прийняти її", – сказав він в ході громадських слухань у НКРЕКП у вівторок.
Після цього члени Нацкомісії підтримали зміну даної методики і ввели в дію з квітня тарифну систему "вхід-вихід" для газотранспортної системи (ГТС).
Нові тарифи розраховані за методикою, затвердженою НКРЭКУ в грудні 2015 року, в основі якої лежить амортизація ГТС до 2019 року (до закінчення дії контракту "Нафтогазу" з "Газпромом") після закінчення цього строку тарифи повинні істотно впасти.
Як заявив в ході слухань Олександр Каленков, голова ВП "Укрметалургпром", в Україні в даний час одні з найвищих тарифів на транспортування газу.
Я хочу звернути увагу, щоб це не стало історичним рішенням Нацкомісії, яка поховає нашу промисловість. Я розумію, що це пов'язано з тим, що оцінили і амортизують ГТС для "Газпрому". Але чи буде "Газпрому" погано чи добре, це питання політичне, а ось української промисловості вже погано,
– сказав він.
За його словами, якщо частка газової складової в собівартості сталі збільшиться, то метпідприємства буде скорочуватися виробництво і, відповідно, вантажоперевезення по "Укрзалізниці". "Менше буде споживатися електроенергії, газу і т. д.", – зазначив Каленков.
Глава "Укрметаллургпрома" також повідомив, що у керівників металургійних підприємств є багато питань за даною методикою, зокрема, як буде розраховуватися тариф: по максимальному історичному значенню минулого року або за максимальної потужності, яка є в трубі".
Крім того, невідомо, чи будуть застосовуватися коригуючі коефіцієнти. "Якщо якесь підприємство може законтрактувати обсяги газу на рік вперед, то будуть знижки", – запитав Каленков.
Присутня на громадських слуханнях представник Американської торгової палати Тетяна Темюк також розкритикувала високу вартість транспортування газу, зазначивши, що тариф на пунктах входу до ГТС є найвищим у Європі.
"Цей тариф не є обгрунтованим, тому вони просять провести повторні слухання та повторно обговорити методику амортизації, вартості капіталу, вартості валюти і т. д.", – сказала представник імпортера газу в Україні компанії Trailstone.
Виступаючи на заході, голова Федерації металургів України Сергій Біленький також повідомив, що частка транспортування в ціні газу становить близько 20%, що є найвищим показником у Європі.
"Що ми пропонуємо: як відомо, сьогодні коефіцієнт для транскордонних точок входу становить 0,3. Ми пропонує зменшити його до 0,1 і, відповідно, збільшити коефіцієнти на точках виходу. Це дозволить збалансувати інтереси держави і промспоживачів", – підкреслив Біленький.