Європа стурбована намірами України підвищити імпортні мита

Тим часом, за словами Міністра економічного розвитку та торгівлі Петра Порошенка, даний документ зовсім не є вимогою чи ухваленим рішенням. Як зазначив міністр, сьогодні Україна лише зініціювала діалог, покликаний підвищити захист внутрішнього ринку. Що, на думку Порошенка, не змогли зробити під час вступу нашої країни до СОТ.

"Ми не приймаємо рішень, не відкриваємо дискусій. Ми відкрили консультації для того, щоб зрозуміти: хто на сьогодні зацікавлені особи, і як вони будуть ставитися до того, що Україна збирається на цю тему відкрити переговори", – заявив Міністр економічного розвитку та торгівлі Петро Порошенко.

Тим часом у Європі вже заявили про стурбованість намірами України підвищити імпортні мита. Як заявив речник комісара ЄС з питань торгівлі Карела Де Гухта Джон Кленсі, перелік товарів дивує не лише своїм безпрецедентним розміром.

Міністерство пропонує поширити утилізаційний збір з ввезеного транспорту

Найбільше від ініціатив України може постраждати європейський автопром, продукція якого складає 37% від загального експорту ЄС. Утім, очевидно, вітчизняні чиновники не надто переймаються долею європейського автомобілебудування.

Адже цього ж тижня Мінекології запропонувало поширити утилізаційний збір з ввезеного транспорту, який поки стосується лише авто з Росії, на всіх закордонних виробників. Як прогнозують фахівці ринку, це автоматично призведе до подорожчання іномарок або навіть до згортання імпорту.

Там сказано, що гроші за утилізацію буде брати не держава, як у Росії, а підприємства, які входять до сфери управління Мінекології. Граничні ціни дуже цікаві – 192 тисячі гривень коштує утилізація – як ви думаєте, літака чи танкової дивізії? Ні, автомобіля, об’ємом двигуна більше 3,5 літрів,
– каже генеральний директор ВААІД Олексій Назаренко.

У результаті Україна ризикує зіпсувати й так не надто приязні стосунки з ЄС. Як прогнозує Джон Кленсі, можливе збільшення мит негативно вплине на процес створення зони вільної торгівлі з ЄС. Адже в такому разі Європа втратить близько 2 мільярдів євро. До чого ж призведе повна зупинка імпорту автомобілів – експерти бояться навіть уявити.

В Україні безпрецедентно низький рівень захисту внутрішнього ринку

Тож від практики протекціонізму владу відраджують. Адже, як зазначають у Європейської Бізнес Асоціації, можливий короткостроковий позитив від митних бар’єрів у перспективі виллється в остаточне падіння інвестиційного клімату України.

Ми, можливо, й не дуже добре захищені, але все в наших руках. І ми маємо зробити все можливе, аби покращити умови всередині країни: дерегулювати економіку, створити справедливу судову гілку влади, прибрати корупцію, яка на будь-якому етапі просто заважає бізнесменам бути конкурентоздатними. Тому що будь-яка корупція просто впливає на ціну. І ми, як кінцеві споживачі, платимо дорожче,
– виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації Ганна Дерев’янко.

Утім, в урядовців ж своя правда. Як наполягає Петро Порошенко, в Україні безпрецедентно низький рівень захисту внутрішнього ринку. У результаті те ж таки машинобудування нині дуже швидко втрачає внутрішній ринок. Що, за словами Порошенка, потребує ефективних дій влади з захисту робочих місць і галузі в цілому.