Український виборець часто голосує очима. Популісти приваблюють громадян з білбордів та телеекранів. В цей час професійні політики, можливо, і хочуть себе проявити, але не мають відповідного доступу до ЗМІ. Саме тому депутати у Раді зареєстрували законопроект, який має зменшити тиск політиків на свідомість людей під час "виборчої гонки".

Читайте також: Чому у проросійських політичних сил зросла підтримка: думка експерта

"Політична реклама в передвиборчий період повинна бути рівна й однакова для всіх, в межах коштів з державного фінансування, що виділяються на передвиборчу агітацію. Тоді ми не будемо бачити, що країна завішена білбордами одного-двох кандидатів", – зазначила народний депутат Тетяна Острікова.

Передвиборча агітація – це левова частка витрат виборчих фондів усіх партій. На останніх виборах політики витратили близько 90% на оплату реклами, а це близько 600 мільйонів гривень. Відсутність у законодавстві фінансових обмежень на агітацію в ЗМІ призводить до порушення рівності кандидатів. Таким чином, забезпечені політики можуть дозволити собі більше ефірного часу, більше білбордів і отримати ширшу підтримку суспільства. В такий спосіб виборці знов оберуть популістів, які не докладають зусиль для змістовного роз'яснення своєї передвиборчої програми.

Повністю заборонена платна передвиборча агітація у ЗМІ в таких країнах: Франція, Данія, Великобританія, Ірландія, Норвегія, Швейцарія, Бельгія, Мальти, Нідерланди та Німеччина. Крім того, у багатьох країнах Європи реклама політичних партій заборонена навіть і в міжвиборчий період.

Вибори в Україні
Де заборонена платна передвиборча агітація

Але разом з цим з'являються ризики появи ще більшої кількості так званої "джинси" – проплаченої реклами, яку глядач може сприйняти як звичайний інформаційний матеріал.