Як повідомив журналістам адвокат ТОВ "Финсервис пром" Олег Барбул, в день на пост прибуває 5-6 контейнерів, а йде – 1-2. Новоутворена черга приносить багатомільйонні збитки імпортерам, дилерам і перевізникам.

За словами Барбуля, перевірки здійснює "чорна сотня" – міжвідомчий центр щодо запобігання порушень митного законодавства, створений при Мінфіні.

Для опису їх діяльності немає інших слів крім "кошмарити" і "бєспрєдєл". Група, до якої входять представники Нацполіціі, прикордонної та Укрінформ, ставить на повне вивантаження 100% контейнерів. Огляд за останні два тижні пройшли близько двадцяти, і при цьому ніяких порушень досі не виявлено, претензій не пред'явлено. Ще 24 контейнери чекають черги,
– розповів адвокат.

Один з водіїв застряглої на "Столичному" вантажівки нарікає в інтерв'ю журналістам: "Ви не уявляєте, як налаштовані водії. Ми готові вже перекривати і в'їзд і виїзд, що буде з нами далі нам все одно, тому що це нікуди не годиться".

Це свавілля триває другий тиждень, жодного порушення не виявлено, проте вони продовжують в тому ж дусі. Ось сьогодні приїхали машини, ми подали декларації, через 10 хвилин ці товариші "чорносотенці" приїхали і ось у них є нове доручення,
– підтримав його представник компанії-імпортера Сергій Туголуков.

"Про вибіркові перевірки тут не чули. Причини, чому так відбувається саме зараз, ніхто не називає. 6 осіб риються в коробках, а якщо хтось один не згоден з вердиктом інших – автоматично продовжують перевірку ще на добу. Варто подати декларацію, як через 10 хвилин з'являються "чорносотенці" і стають на огляд чергового контейнера", – додав Барбул.

За його словами, потенційно "черга" може затягнутися на кілька місяців: до Одеси вже прибули і чекають відправки на пост "Столичний" ще близько 100 контейнерів. "При темпах перевірки в 1-2 контейнера в день в кращому випадку останні поїдуть звідси до кінця березня", – нарікає Барбул.

Він також додав, що в таких умовах водії змушені ночувати в вантажівках, незважаючи на 20-градусний мороз. Крім самих імпортерів, гроші втрачають і перевізники, а також державний бюджет, який не отримує податкових відрахувань – ввізного мита, ПДВ, податку на прибуток, соціальних відрахувань із заробітних плат,
– сказав адвокат.

"Ситуація не змінюється, йдуть 100% огляди, порушень немає, але господарська діяльність фірми блокується, вона зазнає величезних збитків. Навіть якщо не брати до уваги простій товару, який не починається в роботу, то тільки за огляд доводиться платити по 6 тис. грн за кожен контейнер. При тому, що в Одесі ми вже заплатили за один огляд на рівні 12 тис. грн за контейнер. Таким чином, загальна сума витрат тільки на огляди на всю партію складе близько 2,5 млн грн", – зазначив Барбул.

На думку адвоката, такий підхід "чорної сотні" до роботи бізнесу пояснюється її фактичної безкарністю.

Формально ця організація навіть не є юридичною особою. Відповідно, у неї немає формально прописаних повноважень на участь в митному оформленні вантажів. Проте їх свавілля поки ніхто не може зупинити,
– відзначив він.

Барбул додав, що за словами водіїв, вони готові перекривати столичні автомагістралі, що ведуть до митного поста, щоб привернути увагу влади і громадськості до ситуації, що склалася.