Як тарифи проти Китаю вплинуть на ціни?
В поточних умовах морські перевізники не можуть перекладати додаткові витрати на клієнтів, оскільки обсяги торговельних потоків знижуються, а компанії ведуть активну боротьбу за частку ринку пише 24 Канал з посиланням на The Wall Street Journal.
Дивіться також Тиск Трампа: чи погодиться Європа на мита у 100% на Китай та Індію
Втім, виконавчий директор Коаліції сільськогосподарського транспорту США Пітер Фрідман, зазначив, що зрештою їм все одно доведеться перекласти додаткові витрати через мита на інших учасників ланцюжка – клієнтів.
Вони стикаються зі збільшенням власних внутрішніх витрат, що робить перевезення невигідними,
– пояснив Фрідман.
Важливо! США планують стягувати збори з суден, побудованих, належних і експлуатованих Китаєм, які будуть заходити в американські порти з 14 жовтня. В Офісі торгового представника США зазначили, що ці мита спрямовані на протидію несправедливій торговій практиці Китаю в морській галузі.
Як зазначається, Китай виробляє більше суден, ніж будь-яка інша країна.
На його верфі припадає близько 29% контейнеровозів, що знаходяться в експлуатації, і 70% контейнеровозів, що знаходяться на замовленні, якщо вимірювати за місткістю.
Чому американські компанії проти мит?
На початку року сотні компаній і торгових асоціацій звернулися до Офісу торгового представника США з проханням не вводити запропоновані тоді збори, які повинні були стягуватися за кожен захід китайського судна в американський порт.
Вони вказували на значне збільшення вартості доставлення.
Примітно! У квітні адміністрація президента США Дональда Трампа оголосила про більш м'які збори, що стягуються з китайських суден за кожен рейс до США, і надала перевізникам шестимісячний термін до їх вступу в силу.
Як зазначається, після введення мит перевізник буде платити від 1 до 2,7 мільйона доларів за доставлення китайського контейнеровоза в США, здатного перевезти еквівалент 10 тисяч контейнерів. Збори будуть щорічно збільшуватися і до 2028 року складуть від 1,9 до 7,4 мільйона доларів.
Як мита проти Китаю змінюють морські перевезення?
Деякі з найбільших світових морських перевізників, такі як французька CMA CGM і швейцарська Mediterranean Shipping, протягом останніх місяців виводили китайські судна з торгових маршрутів США і додавали судна, побудовані в таких країнах, як Південна Корея.
Перестановки суден створюють послуги, які для перевізників більше не є оптимальними з операційного погляду,
– зазначив головний аналітик компанії Xeneta Пітер Сенд.
Як зазначається, деякі перевізники вже зв'язалися з імпортерами та експортерами, щоб повідомити, що наразі вони не будуть стягувати додаткові збори.
Хоча ця нова структура тарифів може створити певні труднощі, MSC не планує вводити будь-які додаткові збори, пов'язані з митами, на цей час. З усім тим, ми залишаємо за собою право переглянути цю позицію, якщо в майбутньому зміняться витрати або нормативні вимоги,
– йшлося в нещодавньому повідомленні MSC для клієнтів.
Віцепрезидент з питань ланцюгів постачання Національної федерації роздрібної торгівлі Джонатан Голд, зазначив, що імпортери стурбовані можливістю введення додаткових зборів в майбутньому і змінами в розкладі рейсів суден. Вони можуть призвести до перебоїв у наданні послуг.
Цікаво! Китайські перевізники, такі як Cosco Shipping Holdings, не мають можливості уникнути цих зборів. Проте в нещодавньому повідомленні Cosco зазначила, що "наразі не планує вводити жодних додаткових зборів". Аналітики прогнозують, що збори збільшать витрати Cosco на 1,5 мільярда доларів у 2026 році.
За даними аналітиків у грудні щомісячний імпорт США, як очікується, впаде до найнижчого рівня за майже три роки.
Як зазначається, китайські перевізники є важливими для експортерів, оскільки вони обслуговують торговельні маршрути до найважливішого ринку американських фермерів – Китаю.
Що потрібно знати про нові мита США?
У квітні 2025 року Дональд Трамп підвищив загальні тарифи на товари з Китаю до 145%. У відповідь Китай запровадив 125% мита на американську продукцію. Однак у травні сторони домовилися призупинити більшість цих податків після перших переговорів у Женеві: США знизили свої тарифи до 30%, а Китай – до 10%.
Внаслідок досягнутих угод Китай істотно наростив експорт рідкісних металів. Обсяги постачання зросли на 69%, до 6 422 тонн, після спаду у травні.
Водночас експорт Японії до США у серпні скоротився майже на 14% у річному вираженні через високі митні збори з боку США. Японії вдалося досягти угоди про зниження тарифів на автомобілі до 15%, проте цей показник все ще значно перевищує колишній рівень у 2,5%.


