Чому російський танкер затримали?
Французький флот заявив, що розслідування триває. Прокурор Бреста повідомив Reuters, що розслідування було розпочато після того, як екіпаж не надав доказів національності судна та не виконав наказів, повідомляє 24 Канал із посиланням на Reuters.
Дивіться також Угорщина не відмовиться від російських енергоносіїв: Орбан озвучив дві причини
Велика Британія та ЄС запровадили окремі санкції проти танкера з перевезенням сирої нафти у жовтні 2024 року та лютому 2025 року. ЄС заявив, що судно було пов'язане з транспортуванням російської сирої нафти та нафтопродуктів, "практикуючи при цьому незаконну та високоризикову судноплавну практику".
Президент Франції Еммануель Макрон оцінив дії спецслужб Франції та Європи із затримання судна тіньового флоту, повідомляє Укрінформ. Він також нагадав, що боротьба з такими танкерами є ключовим елементом санкційної політики Євросоюзу.
Я думаю, що наша команда виконала свою роботу, і що це була дуже важлива операція,
– сказав Макрон.
Відповідно до його слів, це демонструє реальність явища, яке вже давно описують та засуджують у ЄС, і яке є частиною санкцій. А саме – боротьба з "тіньовим флотом", який приносить десятки мільярдів євро для російського бюджету.
За нашими колективними оцінками, це фінансує 40% російських воєнних зусиль,
– повідомив Емануель Макрон.
Президент Франції додав що у світових водах наразі циркулюють від 600 до 1 000 таких танкерів, через що підсанкційній російській нафті та газу таки потрапляти на ринки.
Нагадаємо! Вперше невідомі безпілотники над Данією зафіксували 22 вересня через що вдлада була змушена тимчасово закрити аеропорт Копенгагена "Каструп". Згодом дрони знову зʼявились 25 вересня. На тлі цього, за даними ЗМІ, збройні сили Данії терміново призвали солдатів із резерву. У Кремлі ж відхрестились від звинувачень та назвали їх "голослівними".
Що відомо про російський танкер?
Танкер Boracay перебуває під санкціями Великої Британії та Європейського Союзу проти Росії. Його було затримано естонською владою на початку цього року за плавання без дійсного прапора країни. Танкери тіньового флоту зазвичай мають непрозору інформацію про власність та страховку, і їм часто понад 20 років.
Згідно з даними MarineTraffic, він вийшов із російського порту Приморська 20 вересня та пройшов через Балтійське море та над Данією, перш ніж увійти до Північного моря та пройти на захід через Ла-Манш.
Дані відстеження суден показують, що танкер, побудований у 2007 році, перебував під супроводом французького військового корабля після того, як він обійшов північно-західний край Франції, а потім змінив курс і попрямував на схід до французького узбережжя. Наразі він стоїть на якорі поблизу Сен-Назера.
Чому російські танкери ходять під чужими прапорами?
Тіньовий флот Росії складається з 17% усіх нафтових танкерів світу і налічує близько 940 суден, повідомляє 24 Канал із посиланням на NYT.
Російські танкери використовують сумнівне страхування та працюють під чужими прапорами, щоб уникнути санкцій та цінової стелі на нафту. За даними S&P, середній вік таких танкерів – близько 20 років, тоді як у нафтовому флоті загалом – 13.
Ризиковані судна становлять загрозу довкіллю, а сама тенденція створила величезну нелегальну економіку морських перевезень, яка може існувати й після завершення війни. Це може прокласти шлях для того, щоб країни й надалі обходили чинний порядок.
Під якими санкціями тіньовий флот Росії?
Велика Британія оголосила про нові санкції, що стосуються осіб та компаній, які підтримують повномасштабне вторгнення Росії до України. Зокрема під нові обмеження потрапили два нафтові танкери. Вони перевозили російську нафту до грузинського порту Батумі та входили до тіньового флоту Кремля.
Китайський порт Ціндао запровадить обмеження для старих танкерів, щоб обмежити діяльність тіньового флоту і транспортування санкційної нафти. Нові заходи спрямовані на обмеження швартування суден.
Індійська компанія Nayara Energy використовує тіньовий флот для імпорту російської нафти, незважаючи на санкції ЄС, які ускладнюють транспортування. У серпні Nayara імпортувала сім партій російської нафти, використовуючи танкери під санкціями ЄС, і продовжує експортувати продукцію, таку як дизель і бензин.


