У Києві підтопило "синю гілку" метро, як довго триватиме ремонт: що відомо

9 грудня 2023, 12:40
Читать новость на русском

У п'ятницю, 8 грудня, у столиці виникли проблеми: в Київському метрополітені відбулася розгерметизація тунелю. Через це вода пішла по шляху і частину синьої гілки закрили. 24 Канал розкаже все, що відомо про колапс із метро в Києві.

У Києві стався колапс із метрополітеном. Частина станцій синьої гілки, від "Либідської" до "Теремків", не працює. Закрити частину метро обіцяли 9 грудня, проте це сталося вже 8 грудня через підтоплення.

Дивіться також Пошкоджені будинки, транспорт і газова труба: фото наслідків атаки на Київщину

Чому закрили частину станцій метро у Києві, які станції не працюють

Рух поїздів між станціями метро "Деміївська" та "Теремки" закриють на пів року через ремонт тунелю, а станції "Деміївська", "Голосіївська", "Васильківська", "Виставковий центр", "Іподром" і "Теремки" працюватимуть як укриття. Тобто закрити мали майже чверть синьої гілки (Оболонсько-Теремківська лінія Київського метрополітену).


Карта київського метро / КМДА

Термін ремонту можуть збільшити до року

Депутат Київської міської ради Андрій Вітренко вважає, що транспортній інфраструктурі Києва буде надскладно впоратися через ремонтні роботи в метро, а терміни ремонтних робіт можуть збільшитися до року.

"Вже перший день показав, що транспортна інфраструктура міста не впорається… Якщо міська влада намагається показати, що це буде плановим ремонтом, то це абсолютно не так. Адже вчора на сесії Київської міської ради про це жодним словом ніхто не обмовився", – зазначив Андрій Вітренко.

За його словами, експерти прогнозують, що ремонтні роботи триватимуть не пів року, а рік, а відтак станції метрополітену будуть закриті.

"Я думаю, що нас чекають над страшні і величезні пробки", – додав депутат.

Підтоплення у київському метро: дивіться відео

Реакція Київського метрополітену на ситуацію

Як повідомили представники метрополітену, вони спостерігали за ситуацією. 8 грудня після ранкового піку побачили нові тріщини, тому о 13:45 було вирішено зупинити рух ділянкою.

Вигляд тріщин справді страшний. До того ж помітно, що в тунелі вода. Журналістка телеканалу "Київ" сказала, що зараз вона вже трохи зійшла, проте раніше її було більше.

Тріщини та підтоплення в київському метро / Скриншот 24 Каналу

З понеділка, 11 грудня, почнуть бурити свердловини, щоб провести геологічні та геодезичні роботи. Коли отримають перші результати від геологів, за два тижні оприлюднять звіт. Також перевірять, чи дотримувалися норм під час будівництва, – про це стане відомо за два-три місяці.

Утім, щоб перевірити дотримання норм, слід вирити котлован 20 метрів завдовжки і понад 10 метрів завширшки. Риючи вглиб, перевірники дійдуть іззовні до тунелю. Тоді стане зрозуміло, чи є там гідроізоляція та хімзакріплення. Тільки після цього з'являться остаточні висновки щодо того, що саме сталося на ділянці. Наразі можна тільки припускати: можливо, роботи були неякісні, можливо, причина – у близькості річки Либідь.

Прокуратура почала розслідування

У Київській міській прокуратурі повідомили, що через затоплення тунелів столичного метро розпочато досудове розслідування за фактом службової недбалості, що спричинило тяжкі наслідки (ч. 2 ст. 367 КК України).

Слідчі та прокурори дослідять обставини, які призвели до підтоплення метрополітену. Також в межах слідства нададуть правову оцінку діям службових осіб КП "Київський метрополітен" і підрядних організацій, які споруджували перегінні тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська" в заплаві річки Либідь.

До теми "Виходячи з човна, не забувайте речі": яскраві меми про підтоплення й закриття метро в Києві

Щоб уникнути колапсу, працюватиме спецкомісія 

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль доручив 9 грудня провести засідання Державної комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, щоб дослідити що призвело до термінового ремонту синьої гілки столичного метро.

Він заявив, що через дії чи бездіяльність міської влади постала загроза затоплення та руйнування тунелів синьої гілки столичного метро. Це матиме безпосередній вплив на безпеку киян.

Під час засідання Державної комісії ТЕБ та НС щодо ситуації із підтопленням декількох станцій метро у Києві вирішили впровадити зміни в організації дорожнього руху на найбільш завантажених відрізках доріг столиці.

Очільник Міністерства внутрішніх справ Ігор Клименко заявив, що через закриття частини метро основне навантаження із перевезення громадян припаде на наземний громадський транспорт. На маршрути пустять більше одиниць транспорту, тому рух на дорозі може значно ускладнитись.

Тому вніс пропозицію, яку підтримали під час засідання Комісії: впроваджуємо зміни в організації дорожнього руху на найбільш завантажених відрізках доріг столиці,
запевнив Ігор Клименко.

За його словами, у столиці України:

  • збільшать пропускну спроможність громадського транспорту,
  • відрегулюють хронометраж перемикання сигналів світлофора,
  • перенесуть для зручності зупинки громадського транспорту,
  • змінять деякі дорожні знаки,
  • працюватимуть посилені патрулі.

Як їздить транспорт у Києві після закриття частини синьої гілки

Рух метрополітену відбувається від станції "Героїв Дніпра" до "Либідської". Від Либідської до Теремків курсуватиме наземний транспорт, який повністю буде дублювати рух метро. Додатково залучать 77 автобусів, 20 тролейбусів.

О 17:06 Віталій Кличко написав, що від станції метро "Теремки" в напрямку "Либідської" курсують уже 55 автобусів та 15 тролейбусів. Протягом найближчих годин він пообіцяв збільшити кількість наземного транспорту, який дублює маршрути закритих станцій метро – до 77 автобусів і 20 тролейбусів.

Така кількість наземного транспорту зможе перевезти 14 – 15 тисяч людей на годину. До прикладу, метро на цій ділянці перевозило близько 12 тисяч людей на годину,
– зауважив мер.

У КМДА вказали, що інтервал руху поїздів на Оболонсько-Теремківській лінії метро становив близько трьох хвилин. Тож наземний транспорт має їздити так само швидко.

Як тепер доїхати на Теремки та ВДНГ після закриття частини станцій синьої гілки метро:

  • Тимчасовий автобусний маршрут №2м "Кібернетичний центр – метро "Теремки" – метро "Либідська". На ньому працюватиме 60 автобусів з інтервалом руху 1 хвилина.
  • Тимчасовий тролейбусний маршрут №43к "Кібернетичний центр – метро "Либідська". Працюватиме 20 тролейбусів з інтервалом у 3 хвилини.
  • Шлях автобусного маршруту №38 подовжується до метро "Либідська". Працюватиме 5 автобусів з інтервалом у 17 хвилин.
  • Рух тролейбуса № 50 "Вулиця Милославська – метро "Либідська" тимчасово припиняється.

Схеми тимчасового руху транспорту в Києві після підтоплення метро в Києві

Зверніть увагу! Міська влада повідомила, що перегінні тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська" споруджувалися в поймі річки Либідь у 2008 – 2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах, при штучному водозниженні. Також під час будівництва в 2008 – 2010 роках під плавунами втопився тоннелепрохідний щит. Загалом частина Києва "стоїть" на річці Либідь, яка часом виходить із берегів і затоплює столицю.