Здавалося б, що таке 10 км/год? Різниця, начебто, не суттєва. Але їхня відсутність, тобто 50 км/год, може врятувати життя. Згідно європейської практики. Як буде у нас — час покаже. А поки що я вирішила промоніторити Фейсбук, щоб зрозуміти, які настрої у водіїв у перші дні нового року.
Читайте також: Впровадження фотовідеофіксації порушень ПДР: скільки камер планують встановити в Україні
Відома радіоведуча Соня Сотник сповнена позитиву від зниження швидкості: "Дуже кайфово їздити 50 км на годину, встигаєш посміхнутися однодумцям. Нова каста на дорогах —п'ятидесятники третього дня".
Та й взагалі, чимало автомобілістів сприйняло нову постанову з гумором і щирим бажанням дотримуватись обмежень. Наприклад, засновниця громадської організації "Вільний вибір" Тетяна Руденко пише:
Мені складно уявити київську набережну, де всі їдуть 50 км на годину, але це не важливо, бо правило є правило. Просто тепер хоч бібікайте, хоч не бібікайте, а я буду їхати за правилами.
Звісно, є і скептики.
Блогерка Татуся Бо запостила таке: "Адепти 110 км/год по проспекту Перемоги стоять насмерть проти свідків 50 по місту. І я в цьому бачу тих, хто під постами про дтп з пічальним кінцем пишуть "ти літящій в даль ангєл", " жил бистро, умєр лєгко". І їм на противагу "да ви дістали ганять по місту як навіжені". Я з тих, хто краще довго їхатиме, але напевно доїде. Кілька разів моє життя і цілісність машини рятувало правило — "їдь на 10 менше, ніж хочеться". А якщо вам хочеться бистро і навєрняка отправицця в один конєц, то краще їдьте десь на автодром, бо в авто поряд з вами можуть бути ті, кому ще хочеться жить нєспєшно, смакуючи, хвилини, години, дні і роки".
Пости постами, та, на жаль, поки що нове обмеження швидкості не працює на 100%.
Координатор громадянського руху "Спільна справа" Олександр Данилюк на своїй сторінці у Фейсбук написав так: "У Києві зафіксовано три ДТП за участі п'яних суддів. В одному загинула людина. Розкажіть їм про 50 км/год".
Зниження граничної швидкості у населених пунктах — безумовно позитивна тенденція. До того ж, є версія, що у розвинених країнах така швидкість нижча, ніж у нерозвинених. Але не можна чітко провести таку межу. Наприклад, у Швеції і деяких штатах Австралії обмеження тримається на цифрі 60 км/год. У Польщі на такій швидкості дозволено їздити вночі — з 23.00 до 5.00. У Канаді, Південній Кореї, в деяких штатах Америки, і місцями в Данії гранична швидкість може становити навіть 80 км/год.
На противагу цьому, в Албанії, Андоррі, Чилі, Коста-Ріці, Кубі і Кюрасао, Мікронезії і Нігерії, Самоа, Південній Африці та Венесуелі в населених пунктах не можна розвивати швидкість вище 40 км/год. А смертність від ДТП у цих країнах все одно висока.
Виходить, справа не у швидкості? Може, в людях?
Ще жодна постанова не врятувала нас від "оленів" на дорогах. Все в наших руках.
Читайте також: Як їздити в дощ: поради автогонщика