Натренованим оком виконавчий директор ГО "Союз споживачів України "Максим Несміянов шукає продукти, термін придатності яких залишився у минулому. Проте вони і досі лежать на полицях супермаркету. Першими забракували сухарики, протерміновані на двадцять днів і печиво не першої свіжості. Така ж історія і з цукерками.

Одну з полиць зі згущеним молоком довелося вигребти повністю. Його мали списати ще в липні та вересні.

Літо позаду, гарячий сезон для пива закінчився. Деякі пляшки хмільного напою вже місяць як мали прибрати з холодильника.

Не все гаразд і з міцними напоями. У передноворічний час попит на них росте, але навіть 40-градусна подекуди непридатна. Термін придатності горілки – один рік.

Та особливо уважним треба бути купуючи власну продукцію торгових мереж – салати та іншу продукцію з коротким терміном придатності.

У м'ясному відділі зі свіжістю наче все гаразд. Після зважування виявилось, що бракує біля 100 грам. Ковбаса легко всихається, тому її потрібно переважувати раз на кілька днів. У магазинах цього не роблять з різних причин, а покупці довіряють стікеру і переплачують.

Із повним візком протермінованих продуктів вирушили на касу. Оплачувати товар. Накупили майже на 1300 гривень – мінімальну українську зарплату. Адміністратори, як того вимагає закон, повертає гроші без проблем. Але поспілкуватися з керівництвом – не вдалося.

Рейд продовжили у сусідньому магазині. Там камерам були не раді. Для журналістів магазин зачинили без пояснення причин. Сказали чекати на керівника. Та після виклику поліції все-таки пустили всередину.

Підсумок рейду: чеки з непридатними товарами разом із заявами про порушення відправили до відповідальних органів – санепідемстанції та Держспоживінспекції. Ті мають провести власну перевірку. Втім, коли активісти цікавляться її результатами, найчастіше отримують відписку – порушень не виявлено. Тож покупцям радять – будьте пильними.

Автор сюжету – Роман Пагулич.