У Німеччині відбулися регулярні Європейські випробування сухопутних роботів (ELROB). Тут виробники військової техніки представляють свої напрацювання у галузі бойових автоматичних машин та демонструють, як штучний інтелект може врятувати життя солдатів.

Дрон-бронетранспортер Gecko - одна з найяскравіших військових інновацій. Машину обладнали потужним бойовим арсеналом та необхідними системами для сканування території, виявлення ворога чи мін. Обстеживши потрібну зону, робот надсилає інформацію до військової бази, де на основі отриманих даних командири приймають відповідні рішення.

Вернер Фреєрс (генерал-майор збройних сил Німеччини): “Зрозуміло, керувати боєм повинні люди, навіть якщо в операції задіяні роботизовані системи. Взагалі ж, діючі сьогодні роботи добре себе зарекомендували - мова йде і про безпілотні літаки, і про системи, які допомагають в обороні. Вони захищають та підтримують солдатів, а це є нашою головною метою”.

Натрапивши на міну, військові можуть задіяти невеликого механічного сапера Telemax. Гусеничний дрон обладнали спеціальною складаною рукою з маніпулятором та набором інструментів для всіх потреб. Корисне навантаження машини - 5 кг, запас ходу - 1000 м при пересуванні практично будь-якою місцевістю, тривалість роботи - 2 год. Робот може працювати в автоматичному режимі або ж ним можна керувати дистанційно. Для цього Telemax обладнали п'ятьма відеокамерами та спеціальної сенсорною установкою з тепловізором, лазерним далекоміром і денною телекамерою.

Вернер Фреєрс (генерал-майор збройних сил Німеччини): “Якщо потрібно пройти зруйнованими цивільними об'єктами, зокрема заводами чи лікарнями, необхідно спершу розвідати обстановку, а вже потім відправляти туди солдатів. Робот Telemax - хороший варіант для таких операцій”.

Можливо, з часом роботи зможуть повністю виконувати деякі завдання замість солдатів. До прикладу, напівавтоматичні системи можна використовувати для транспортування військового спорядження чи боєприпасів. Насправді це нескладна, але дуже небезпечна робота для вояків, особливо у таких країнах, як Ірак та Афганістан.

Прикладом системи для конвоїв є представлений на випробуваннях Volkswagen Touareg. Автомобіль обладнали відеодатчиками, лазерними сканерами, багатофокусними камерами та потужними комп'ютерами. З такою амуніцією позашляховик може самостійно слідувати за переднім автомобілем. Щоправда, у салоні обов'язково має бути людина - у випадку непередбачуваних обставин вона повинна взяти все у свої руки.