Про це під час громадських консультацій з питань тарифної політики ПАТ "Укрзалізниця" в Державній регуляторної службі України заявив народний депутат, власник гірничорудної компанії Ferrexpo Костянтин Жеваго. Він зазначив, що заплановане в цьому році підвищення тарифів на 25% також призведе до падіння обсягів перевезень і ляже на плечі кінцевого споживача.

"Тарифи – складова частина не тільки бізнесу. Підвищення витрат для бізнесу і промисловості – АПК, сфери послуг, гірничо-металургійної галузі – в кінці кінців буде перекладено на плечі споживачів. З підвищенням тарифу на вантажоперевезення зросте і тариф на вугілля, який доставляється на електростанції . Значить, зросте ціна на електроенергію, яку електростанції справлять. І не тільки промислові підприємства отримають підвищення тарифів на електроенергію, а й споживачі житлово-комунальної сфери", – заявив Жеваго.

Він нагадав, що заява керівництва "Укрзалізниці" про підвищення тарифів на 25% стала несподіванкою для бізнесу.

Ми заклали бюджети, показали банкам. І раптом нам кажуть – тариф піднімається на 25%. Це не європейська практика. Так не робить жоден регулятор,
– підкреслив бізнесмен.

За його словами, більше 90% українських вантажоперевізників зійшлися на думці, що тарифи підвищувати не можна. Альтернативою зростання тарифів повинна стати максимальна лібералізація – можливість галузевим підприємствам самим вибирати, куди вкладати гроші.

"Сьогодні ми купили вагони за 27 тисяч доларів. "УЗ" на першому тендері закупила вагони по 32 тисячі, на другому – по 30 тисяч. Різниця в 3 тисячі доларів – це 27 млн доларів на рік. Хто ці гроші покладе в кишеню? Якщо нам дозволять купувати локомотиви, як колись – вагони, ми зможемо купувати їх за ринковою ціною, ремонтувати, заправляти дизелем. Заберемо у УЗ основу для виникнення корупції", – заявив Жеваго.

У свою чергу, генеральний директор Маріупольського металургійного комбінату Юрій Зінченко заявив, що насправді в наказі "Укрзалізниці" мова йде не про 25-відсоткове підвищення тарифів, а про 40-відсоткове.

"В тариф включається компенсація за пробіг порожнього вагону, про це йдеться в наказі. Значить, є ще прихована цифра на рівні 15%, і в результаті виходить 40%. Але у нас немає можливості закладати в ціну таке підвищення. Конкуренція на ринку металу така, що має значення кожен долар. А якщо тарифи підвищать на 25% (а по факту 40%), у нас близько 10% замовлень стануть нерентабельними. Собівартість чавуну підніметься на 3 долари за тонну, металопродукції – на 5 доларів на тонну. І щоб не входити в збитки, ми повинні будемо відмовлятися від частини замовлень", – підкреслив Зінченко.

Нагадаємо, 1 лютого в Європейській бізнес-асоціації відбувся круглий стіл за участю представників різних галузей економіки і керівництва ПАТ "Укрзалізниця". Учасники заходу – представники бізнесу – виступили категорично проти підвищення тарифів на 25%.