Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Топ-5 невиконаних обіцянок: чим встиг оскандалитись очільник "Укрзалізниці" за рік

      1931 Читать новость на русском
      Корупція – досі найбільша проблема "Укрзалізниці"
      Корупція – досі найбільша проблема "Укрзалізниці" / 24 канал

      Екс-заступник Міністра інфраструктури Євген Кравцов виконує обов’язки керівника "Укрзалізниці" понад рік, хоч уряд обіцяв призначити нового "легітимного" голову ще восени 2017-го.

      Аби нагадати, чим встиг відзначитись очільник УЗ, ГО "Zалізниця без корупції" підготувала топ-5 найбільших невиконаних обіцянок Кравцова за цей рік.

      Читайте також: Понад 2,5 мільярди збитків: 13 злочинів на "Укрзалізниці", які вас шокують

      1. Кравцов і корупція

      Ледь не в першому інтерв'ю на пості керманича Кравцов заявляв, що поборе корупцію в "Укрзалізниці". Тоді він вперше заговорив про необхідність створення незалежного антикорупційного органу – "комплаєнс-офісу", рішення про формування якого було прийнято ще в березні 2016-го. 

      Цікаво, що залізниця ледь не з десяток разів анонсувала старт однієї і тієї ж реформи, наголошують антикорупціонери. Проте за три роки "комплаєнс-офіс" так і не створили.

      "Укрзалізниця" торік навіть оприлюднила оголошення про проведення прийому на посаду директора "комплаєнс-офісу", проте далі оголошення справа так і не пішла. Пізніше це відзначиться у приписі НАЗК, який визнає незадовільною роботу керівника УЗ у сфері запобігання корупції. А все ніби так добре починалося…
      – йдеться у статті "Zалізниці без корупції".

      Натомість наслідки відсутності зрушень вражають: один з членів правління УЗ отримав відразу 36 адмінпротоколів від НАЗК через ухиляння від декларування доходів! На залізниці продовжився калейдоскоп затримань хабарників, а суми збитків держави в кримінальних провадженнях щодо УЗ збирають мільярди!

      2.Автоматизований розподіл вагонів

      Не менш гучно впроваджували і систему автоматизованого розподілу вагонів. Вона мала усунути людський фактор і мінімізувати корупцію.

      Розроблювати програмне забезпечення доручили близькій до УЗ компанії – ТОВ "НВП "ТМССофт" – лідерці по отриманню контрактів на обслуговування ПЗ для залізниці.

      Проте минув рік – і залізниця відмовилась від системи… За даними ЦТС, на початку червня 2018-го її припинили використовувати саме через проблеми з програмним забезпеченням.

      Однак залізниця навряд стягуватиме збитки з розробника програми. Адже міцність "дружніх" зв’язків з "ТМСофт" підкріплена роками. Та й такі підряди для залізниці випадкові фірми не отримують,
      – прогнозують антикорупціонери.

      Як наслідок, реформа так і не розпочалася, а обіцянки лишилися обіцянками…

      3. Йдемо до виробника…

      "Відходимо від практики закупівель через "три руки". Доручив філії "Центр забезпечення виробництва" зупинити процедуру закупівлі стрілочних переводів і запасних частин, що набула суспільного резонансу", – написав  у своєму Facebook Кравцов у червні цього року.

      За словами керівника УЗ, рішення про розірвання договорів з посередниками, в яких НАБУ вгледіла накрутку ціни на 35-40%, керівництво філії мало прийняти протягом кількох днів. Проте, вже за тиждень залізниця підписала всі договори з прокладкою ТОВ "Крендлз" на постачання комплектів стрілочних переводів! І жоден з договорів, за даними системи ProZorro, так і не розірвали…

      "Обіцянка Кравцова швидко забулася, а керівництво залізниці почало вигадувати прикриття – мовляв, сам виробник не хоче укладати договори напряму. Звісно в накрутці цін на півмільярда гривень в рік ніхто не вгледить серйозних проблем і керівництво залізниці навряд чи буде червоніти на червоному килимі державницьких інституцій", – повідомляє "Zалізниця без корупції".

      Чергова обіцянка так і лишилась обіцянкою. Не дивно, що вже за місяць керівник УЗ повідомив про розірвання резонансного договору з "РЖД" на постачання знаків "почесного залізничника" але в системі ProZorro донині відсутня будь-яка інформація про розірвання укладеного договору, стверджують антикорупціонери.

      4.Корабель-привид

      Уже 4 роки на балансі "Укрзалізниці"– 2 вантажних пороми, які мали б забезпечити контейнерні перевезення Чорним морем і сполучення Азії з Європою через Україну.

      Амбітна мета поки ніяк не знайде свого втілення, а пороми продовжують простоювати без діла в ремонтних доках,
      – зазначають в ГО "ЗБК".

      Однак Кравцов аж 2 рази "запускав" їх в роботу. Так, у квітні 2017-го заявив, що пором "Герої Шипки" почне свою роботу вже в травні. Однак, на рік про цю заяву забули. І вже в березні 2018-го року Кравцов зробить аналогічну заяву, мовляв, ремонт порому знову завершиться за місяць!

      Минуло півроку, а про роботу порома так нічого і не відомо. Щоправда, НАБУ з'ясувало, що закуплене для поромів раніше пальне на 100 мільйонів гривень загадковим чином зникло. Тож, нібито, і пливти все одно немає на чому,
      – іронізують антикорупціонери.

      А  тим часом пором "Герої Шипки", за даними порталу відстеження водних суден, досі знаходиться в порту Чорноморська.

      5. Прозорі тарифи

      У минулому році перед підняттям тарифів на вантажні перевезення Кравцов повідомив, що вже з 2018-го УЗ перейде на новий принцип формування тарифів за чіткими та прозорими індексами. Для цього УЗ навіть витратили 4,8 мільйонів гривень на консультації щодо зміни нормативних актів.

      Проте цієї осені знову заговорили про чергове підвищення тарифів, а нової системи їх регуляції ми скоріш за все так і не побачимо,
      – прогнозують антикорупціонери.

      Читайте також: Триразове підвищення залізничних тарифів обернеться зупинкою вантажних перевезень на УЗ

      Щоправда, залізниця знайшла нові потенційні виходи: дерегуляцію вагонної складової для парка вагонів УЗ, яка може збільшити обсяги доходів залізниці без перегляду тарифів. Дерегуляція звісно добре, але прозорість і прогнозованість – краще, підсумовують у "Zалізниці без корупції".

      Джерело: 24 канал
      powered by lun.ua
      Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
      Коментарі
      Більше новин
      При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
      не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
      Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
      Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
      Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
      Залиште відгук