Про протистояння між Зеленським та Коломойським

Після ухвалення "антиколомойського" законопроєкту між Коломойським та Зеленським буде серйозний конфлікт, оскільки, фактично, це була битва не на життя, а на смерть. Таку думку в ефірі програми "Політична анатомія" на 24 каналі висловив політолог Олег Саакаян.

Читайте також Коли Зеленський зможе підписати "антиколомойський" законопроєкт

На його думку, для Коломойського цей законопроєкт – це питання політичного виживання. Оскільки він добився певних політичних перемог, а потім конвертував їх в суди, які були в Лондоні.

Зараз, фактично, театр бойових дій переноситься саме туди. Хоча на нас чекає ще мінімум 2 серії цього серіалу, оскільки ще буде оскарження у Конституційному суді. І залишається момент щодо фінансової компенсації,
– зазначив Саакян.

Він додав: "Ми пам'ятаємо, як Коломойський у свій час казав: "Можете не віддавати банк, але віддайте мені гроші". І от цей серіал ще буде продовжуватись, і Коломойський, звісно, буде боротися з Зеленським".


Ігор Коломойський та Володимир Зеленський / Колаж 24 каналу

Експерт вважає, що це, ймовірно, унеможливить таке собі переходження за "червоні прапорці" у цій боротьбі, оскільки сподівання на певні компенсації можуть залишатися. Для президента це було непростим рішенням.

Але й для Зеленського відв'язатись від Коломойського і прийняти це рішення – так само було б політичним виживанням. Тому що інакше всі б казали, що Зеленський таки маріонетка Коломойського і йому потрібно було довести зворотне,
– наголосив Саакян.

Він додав, що інакше ця ситуація унеможливлювала б отримання траншу, щоб зберегти економічну стабільність. Тому ми бачимо управління в ручному режимі, відповідно і конфлікт в ручному режимі, який ще триватиме.

Натомість політичний експерт Тарас Козак вважає, якщо Конституційний суд скасує "антиколомойський" законопроєкт, все залежатиме від наступних кроків влади. Його можуть ще раз ухвалити у Верховній Раді і ми таки отримаємо гроші від МВФ, але у менших обсягах.

"Кожен день дії такого закону грає проти Коломойського. Зараз він страждає, оскільки час грає проти нього. Скоро настане час суду у Лондоні, в Ізраїлі, в штатах, на Кіпрі, якого він дуже боїться. Адже у деяких з них його дії розглядають як рекет, а це серйозний кримінальний проступок. Але зараз нам важливо показати, що Україна хоче рухатися вперед. І МВФ підіймає шлагбаум для надання кредитів та міжнародної співпраці України", – зазначив Козак.

Що відомо про "антиколомойський" законопроєкт?У документі йдеться про удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності. Цей законопроєкт залишався останньою умовою для продовження співпраці з МВФ. У законі, зокрема, йдеться, що власники та колишні власники банку, інтереси яких були порушені через виведення банків з ринку, можуть отримати відшкодування збитків лише у грошовій формі. Тобто законопроєкт фактично виключає можливість повернення націоналізованого банку його колишньому власнику.

Його назвали "антиколомойським", адже він виключає ймовірність повернення націоналізованого "Приватбанку" його колишньому власнику – олігарху Ігорю Коломойському.

У першому читанні законопроєкт схвалили ще 16 квітня. Після цього нардепи, яких пов'язують з Коломойським, подали понад 16 тисяч правок. Це більше, аніж слів в самому проєкті закону. З цих 16 тисяч правок комітет врахував лише 300 технічних. При цьому, зміст законопроєкту не змінився. Понад 6 тисяч правок вніс Антон Поляков, який зараз і подав постанову про скасування результатів голосування.

Про відшкодування за "Приватбанк"

Згідно з ухваленим 13 травня законом про банки, олігарх Ігор Коломойський не може повернути "Приватбанк", проте може отримати відшкодування збитків у грошовій формі. Міністр юстиції України Денис Малюська зазначив, що хоч питання відшкодування і вирішуватиме міжнародна аудиторська компанія, він як міністр має доволі консервативні очікування. Основна причина сумнівів у таких виплатах олігарху – "Приватбанк" був неплатоспроможним і вимагав великих вливань.

Малюська пояснив, що концепція закону про банки така, що розмір грошей, вартість акцій визначає міжнародна аудиторська компанія.

Я не є такою компанією, тому заздалегідь сказати свій висновок не можу. Але, враховуючи те, що банк був глибоко неплатоспроможним і Нацбанку довелося влити туди 150 мільярдів гривень, враховуючи розмір дірки у балансі банку, – очікувати, що протягом розгляду буде встановлено, що банк мав якусь вартість – це б мене вкрай здивувало. Але знову ж таки це питання судового процесу,
– пояснив міністр юстиції.

Чому закон про банки підтримали не всі у "Слузі народу"

Ольга Василевська-Смаглюк заявила, що не проголосувала за "антиколомойський" законопроєкт, бо прочитала висновок Головного юридичного управління, який вважає розгромним. Нардепка повідомила, що у висновку перераховані статті Конституції, які прямо порушуються цим законом. Про це вона розповіла в прямому ефірі на 24 каналі.

смаглюк
Ольга Василевська-Смаглюк / Фото "Моя Київщина"

Вона розповіла, що звикла дотримуватися партійної та фракційної дисципліни, особливо, коли йдеться про заклики президента.

Наприклад, я дотрималася такого самого заклику, вже маючи такий самий висновок щодо закону про Верховний суд, який зараз визнаний неконституційним,
– заявила Ольга Василевська-Смаглюк.

Також народна депутатка додала, дала собі обіцянку не голосувати знаючи, що закон антиконституційний. На її думку, такі її дії не будуть наслідком виключенням з фракції.

Про відмову від маршруток

Міністр інфраструктури Владислав Криклій пропонує відмовитись від маршрутних таксі, а натомість замінитих їх на автобуси та електробуси. Відповідний законопроєкт мають доопрацювати у травні-червні та подати до Верховної Ради. Про це він заявив в ефірі 24 каналу та наголосив, що Україні давно треба брати приклад у європейської моделі, коли міста можуть фактично замовляти транспортні послуги.

"Комунальні підприємства зможуть замовляти у приватного перевізника автобус чи електробус, які будуть обслуговувати із сервісом та гарантією. Ці всі речі ми опрацювали у відповідний законопроєкт з Асоціацією міст. Вони пропонують внести певні корегування, щоб на початкових етапах це була добровільно", – розповів міністр.

криклій
Владислав Криклій / Фото Getty Images

Він впевнений, що великі міста точно підтримають таку ідею, адже це зручно і розвантажує місто. За його словами, для підприємців необхідно розробити зрозумілі правила гри, до прикладу, аби міста проводили конкурс за принципом, хто запропонує найдешевшу послугу за кілометр.

​Читайте також Націоналізувати збитки та приватизувати доходи: Фурса прокоментував ситуацію з МАУ

Що відомо про поновлення пасажирських перевезень

  • З 22 травня планується запуск міських автоперевезень (крім маршрутних таксі) та приміських перевезень (у межах одного району).
  • З 29 травня – запуск внутрішньообласних автоперевезень. Також до 50% приміських поїздів і 42 пари поїздів далекого сполучення категорії "Інтерсіті+", "Нічний експрес". Запуск внутрішнього авіасполучення.
  • З 9 червня – запуск міжобласних і міжнародних автоперевезень.
  • З 12 червня – запуск 100% приміських поїздів, які курсуватимуть у світлий час доби, а також всіх пасажирських поїздів згідно з графіком.
  • Після карантину, дата наразі невідома – запуск поїздів міжнародного сполучення та сезонних поїздів. Запуск міжнародного авіасполучення в країни, які відкрили аеропорти для прийняття чи відправлення міжнародних рейсів.