Про це повідомляє 24 Канал з посиланням на Повітряні сили.
Дивіться також Загиблому поету Максиму Кривцову присвоєно звання Героя України
Що відомо про загибель льотчика МіГа?
Наразі інформації досить мало.
Уночі 23 серпня 2025 року, після виконання бойового завдання при заході на посадку, загинув пілот винищувача МіГ-29 майор Бондар Сергій Вікторович, 1979 року народження,
– написали в ПС.
Там запевнили: причини та обставини катастрофи встановлюють. І висловили співчуття рідним та близьким.
24 Канал також висловлює співчуття усім, хто знав загиблого.
Сергій Бондар / Фото 40 бригади "Привид Києва"
Деталі про полеглого пілота
Згодом стало відомо, що загиблий авіатор – льотчик 40 бригади тактичної авіації "Привид Києва", заступник командира ескадрильї. У бригаді дещо інакше дали його прізвище – Бондарь.
Захисник народився 1979 року в Кропивницькому, де жив разом з дружиною, сином і донькою. У 2000 році успішно закінчив Харківський інститут Військово-Повітряних Сил ЗСУ.
Все своє життя присвятив авіації, хоча й мав перерву у військовій службі. Працював викладачем у Національному авіаційному університеті. З початком повномасштабної агресії Росії, не вагаючись повернувся до військової служби, став на захист неба – у 40 БрТА. Відновив льотні навички на літаках Л-39 та МІГ-29. Саме на винищувачах МІГ-29 здійснював щоденну бойову роботу із захисту повітряного простору України: успішно знищував повітряні цілі ворога та здійснював ракетно-бомбові удари по позиціях окупантів, їх штабах і скупченню техніки на різних напрямках фронту,
– згадують про нього у бригаді.
Пан Сергій був виваженим і фаховим льотчиком, "людиною з великим серцем і безмежним життєвим оптимізмом, гумором, щирістю і взаємопідтримкою ближніх".
Що відомо про МіГ-29?
Цікаво, що свого часу цей винищувач з'явився як радянська альтернатива F-16. У 1960-х роках американці вдосконалювали свої винищувачі і створили F-16. Тоді СРСР почав удосконалювати Су-27, результатом чого став МіГ-29. У 1980-х літак запустили в масове виробництво.
Основні характеристики літака МіГ-29:
- Екіпаж – 1 людина (у навчально-бойовій модифікації – 2).
- Довжина – 17,32 метра.
- Висота – 4,73 метра.
- Розмах крила – 11,36 метра.
- Максимальна швидкість – 2450 кілометрів на годину (2,3 Маха).
- Тяга одного двигуна в режимі "повний форсаж" – 8300 кілограмів-сил.
- Практична стеля – 18 тисяч метрів.
- Практична дальність польоту на великій висоті – 1 430 кілометрів (з підвісними паливними баками – 2 100 кілометрів).
- Максимальна злітна вага – 18,1 тонни.
- Максимальна вага бойового навантаження – 2,18 тонни.
І хоча це радянські літаки, наші інженери успішно модернізують їх, а пілоти показують майстерну роботу по окупантах.
Наприклад, у квітні 2025 року МіГ-29 міг розбомбити бункер з російськими офіцерами на Херсонщині. Удару завдали бомбою GBU-62.
GBU-62, яка впала на російську штаб-квартиру в Херсонській області, виготовлена в США, але є унікальною українською. (...) GBU-62 вартістю близько 50 000 доларів – це вбивця, і вона дає змогу українським екіпажам МіГ-29 робити те, що росіяни роблять зі своїми набагато дорожчими балістичними ракетами "Іскандер", кожна з яких коштує понад 3 мільйони доларів,
– писав тоді Forbes.
МіГ добре працює і по "Шахедах". У травні показали бойову роботу льотчика бригади тактичної авіації повітряного командування "Захід" Yellowtail – він збивав дрони під час однієї з масованих атак.


