Він стосується приватних авто, мотоциклів та мопедів. Суспільство відреагувало по-різному.

“Дуже схоже, що водіїв дійсно перестануть ганяти в ДАІ за талонами техогляду. Понад 2,5 сотні депутатів визнали, процедура проходження ТО вже давно стала формальністю. Втім, деякі експерти зазначають - радіти зарано: замість однієї корупційної схеми з'являться інші”, - каже журналіст Ганна Іваненко.

Такої ж думки і більшість українських водіїв. І хоча загалом, кажуть вони, документ викликає позитивні враження, втім, все одно виникають сумніви.

“Вони тільки гроші косять і все. А щоб зробити краще людям – нічого”, - каже автовласник Сергій.

“Одне відмінять, щось інше придумають. Це ж наша держава”, - каже автовласник Анатолій.

“Полегшили водіям, зробили лояльні умови. Я вважаю, що це правильно”, - каже автовласник Олександр.

“Скажімо так, я теж думаю, що можуть виникнути деякі лобістські настрої і поправки від народних депутатів, які можуть нівелювати президентський законопроект”, - каже заступник співголови Ради Автомобілістів при Кабміні Олег Назаренко.

Скасування технічного огляду - справа добра, говорить депутат-"нунсівець" Анатолій Гриценко, який і сам кілька років поспіль намагався боротися з "корумпованим ТО". Однак, каже, тоді жоден депутат від Партії регіонів не голосував за його документ. Тепер у ВР законопроект президентський, хоч і гірший за попередній.

“Там написано 11 підстав для зупинки. Серед них є розумні, а є такі, що відкривають будь-якому сержанту міліції необмежені можливості. Ну наприклад, можна зупинити машину при проведенні планових заходів по профілактиці якихось дорожніх пригод. Планові заходи можуть бути затверджені лівою ногою сержантів, і написано, що це його план на майбутні 15 років, і він буде зупиняти. Треба чітко виписати, щоб не було ніякого розширювального тлумачення”, - каже народний депутат Анатолій Гриценко.

В світі за стан авто відповідають страхові компанії, кажуть експерти. Якщо в Україні також введуть таку практику, скасування ТО влетить водієві в копієчку. Адже тоді замість ДАІшних талонів доведеться брати сертифікат на приватному СТО.

“Буде визначено перелік техстанцій, і якщо там пройдено техогляд, то страхова компанія буде виписувати поліс. Якщо людина відмовляється, то тут або будуть застосовуватись максимальні тарифи - коефіцієнт для цих людей, або ж взагалі, якщо будуть виявлені якісь ознаки несправності авто, то буде відмовлено у страхуванні”, - каже президент Ліги страхових організацій Наталія Гудима.

Однак, жорсткі умови перевірки стосуватимуться більше авто, яким понад 10 років, заспокоюють водіїв страховики. Власникам нових легковиків, які щорічно проходять гарантійне обслуговування боятися немає чого. Водночас, в парламенті пояснюють, відсутність техогляду не означатиме, що на технічний стан транспортного засобу можна буде “махнути рукою”. За цим пильнуватимуть ДАІшники. У Міністерстві внутрішніх справ таким рішенням задоволені.

“Техогляд буде проводитись добровільно самими автолюбителями, оскільки в їхніх інтересах, щоб їхній транспортний засіб був технічно справним. Якщо людина виїде на несправному автомобілі на дорогу і його зупинять на дорозі, то, власне, вона буде покарана відповідно до правил дорожнього руху”, - каже представник Президента у Верховній Раді Юрій Мірошніченко.

“Я вдячний депутатам за те, що вони сказали про те, що потрібно залишити функцію ДАІ, щоби при явній невідповідності техстану авто на дорозі ДАІ мало право зупиняти на дорозі та припиняти експлуатацію”, - каже міністр внутрішніх справ України Анатолій Могильов.

Навіть, попри те, що ТО поки не скасували, юристи не радять водіям, в яких вже закінчується термін техталону, робити новий.

“Нас просто завалюють дзвінками з питаннями, що ж далі робити. У більшості вже закінчується термін, наприклад 31 травня закінчується техогляд. І потрібно приймати рішення, чи робити його знову, чи чекати поки його відмінять. Я би радив поки його не робити тому, що є наказ міністра внутрішніх справ, у відповідності до якого співробітники ДАІ не мають права перевіряти саме талон технічного огляду”, - каже автоадвокат Костянтин Воловик.

А поки фахівці та любителі продовжують сперечатися навколо документа, в парламенті твердо налаштовані остаточно схвалити законопроект до канікул. Тобто до липня.