У разі підвищення вантажних залізничних тарифів на 15% економіка хімічних підприємств просто не витримає такого тарифного навантаження, що, разом з іншими негативними факторами, остаточно "доб'є" вітчизняний хімпром. Таку думку висловив в коментарі Мінпрому президент Союзу хіміків України Олексій Голубов.

Як відомо, в планах "Укрзалізниці" підняти тарифи на вантажні залізничні перевезення на 15% вже з травня 2016 року. Раніше, в 2015 році, тарифи на з/д перевезення вже були підвищені на 30%. Однак це підвищення не вплинуло позитивно на якість послуг монополіста: локомотиви, вагони і сервіс залишилися колишніми.

Викорінення корупції та марнотратства в діяльності основної транспортної структури країни, якою є "Укрзалізниця", дозволить значно поліпшити її фінансовий стан, залучити як внутрішні, так і зовнішні капітальні інвестиції для оновлення рухомого складу та інфраструктури, забезпечить зростання обсягів вантажоперевезень і збільшення прибутковості "Укрзалізниці",
— впевнений Голубов.

У той же час Глава Федерації металургів України Сергій Біленький висловив упевненість, що індексація вантажних тарифів на 15% є на сьогодні неприйнятною ні для ГМК, ні для інших ключових вантажовласників "Укрзалізниці".

"Цінова кон'юнктура на сировинних ринках часто не дозволяє покривати навіть змінні витрати на виробництво продукції. Більшість підприємств працює у збиток тільки для збереження ринків збуту. На цьому фоні є необґрунтоване підвищення з/д тарифів може мати вирішальний негативний вплив на конкурентоспроможність національних промислових виробників", — зазначив він.

Проти підвищення тарифів виступили також зернотрейдери та сільгоспвиробники.

Генеральний директор найбільшого українського сільгосппідприємства "Нібулон" Олексій Вадатурський зазначає, що підвищення вантажних залізничних тарифів з 1 травня на 15% завдасть удар як по зернотрейдерам, так і по сільгоспвиробникам.

Зернотрейдери втратять засоби за перехідними запасами, а сільгоспвиробники постраждають ще більше, тому що це буде удар і по закупівельним цінам: вони будуть знижуватися, щоб компенсувати зростання витрат на логістику, адже інакше зернотрейдери не зможуть продати свою продукцію на зовнішніх ринках, де дуже сильна конкуренція,
— пояснив він.

Виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Роман Скільський вважає, що будь-яку індексацію вантажних з/д тарифів не можна проводити до створення Національної комісії з питань регулювання транспорту.

"Для цивілізованої політики в сфері транспорту потрібна стратегія, а не реакція. Сьогодні рішення приймаються безвідповідально і поспіхом. Логічний підхід — створення органу, який зможе незалежно та компетентно оцінити вплив такої індексації на різні галузі народного господарства і вже потім, якщо це допустимо, проводити таке збільшення", — відзначає він.

За словами виконавчого директора асоціації підприємств скляної промисловості "Скло України" Володимира Цветова, скляна галузь переживає кризу. Зростання витрат, в тому числі на з/д перевезення, стане причиною зниження обсягів виробництва.

Скляна галузь, як і інші сфери промислового виробництва України, в останні два роки зіткнулася зі складними викликами. Це і падіння попиту з боку галузей, які споживають нашу продукцію, і проблеми із забезпеченням підприємств деякими видами сировини, і наявність ввізних мит на кальциновану соду — критичного імпорту для склярів, і багато іншого. Будь-яке додаткове збільшення витрат в поточній ситуації може привести до зростання собівартості й додаткового зниження обсягів виробництва,
— зазначив він.

За словами Цветова, перш за все необхідна оптимізація роботи самої УЗ, особливо в сфері закупівель. "Останні роки на слуху одні скандали: то дизельне паливо купили дорого, то АМКУ заблокував тендер через скарги учасників. Впевнений, що з закупівлями інших ресурсів у них аналогічна картина. За яким принципом закуповується електроенергія взагалі нікому не зрозуміло. Якщо навести порядок у сфері закупівель, то можна заощадити кілька мільярдів гривень, а тоді й підвищувати нічого не доведеться", — зазначив експерт.