І все заради одного - з'ясувати чий літачок кращий. Змагання відбуваються так: після жеребкування пілоти по черзі виходять на спеціальний майданчик і запускають у повітря свої модельки. Керують за допомогою двох 20-метрових сталевих дротів, з'єднаних з рульовими механізмами літачків.

“Літаки виготовляють з дуже легкого дерева, яке називається бальса. Повністю готова моделька важить не більше двох кілограмів. Згідно з правилами змагань, літачок можна обладнати двигуном, об'ємом до 15 кубічних сантиметрів”, - розповідає учасник змагання Кароль Янік.

Зазвичай, це двотактні мотори, які працюють на метанолі. Вони можуть розкрутитися до 45000 об/хв. А співвідношення потужності до об'єму краще, ніж у болідів "Формули-1" - 1200 к.с. на літр.

Тому ці літачки можуть сягати шалених швидкостей. Цьогоріч, до прикладу, модель британської команди встановила новий рекорд, розвинувши 304 км/год.

Змагання відбуваються у кількох класах: демонстрація фігур вищого пілотажу, максимальна швидкість та повітряні бої. Найзапекліша боротьба - звісно, в останній категорії.

На "поле бою" виходять два пілоти у шоломах, захисних окулярах та іншому спецспорядженні. Завдання - зрізати стрічку, прив'язану до літака опонента. Зіткнення карають дискваліфікацією. Усе відбувається на швидкості 160 км/год., тому можна уявити наскільки напруженими є ці змагання.

“Постійно відчуваю адреналін. Ніколи до кінця не певний, чи все вдасться, чи зможу виконати всі фігури і уникнути зіткнення. Тому для мене це найкращий вид спорту” – каже учасник змагань Ярослав Місяк.

Тим не менше, мініаварії стаються доволі часто, тому учасники привозять одразу кілька модельок. Зазначимо, перші змагання з авіамоделювання відбулись у 30-х роках.