Жоден кран сюди не доїде. Тут немає доріг, вся надія на допомогу з неба. На щастя, є одна машина, якій таке завдання під силу. Це "Блейд", або Сікорський Ес-64 "Скайкрейн". Робоча конячка цивільної авіації.

Його максимальна швидкість – 213 кілометрів на годину. Максимальне навантаження – 9 тонн. Запас висоти – 4 кілометри, а запас ходу – 321 кілометр. Жодна машина не здатна переміщувати вантажі на такі відстані і висоти, як "Блейд".

Повітря на таких висотах розріджене і не всі вертольоти можуть працювати в таких умовах. Однак "Блейд" — може завдяки оригінальній конструкції, його вага — мінімальна.

На "Блейді" стоять два двигуни. Кожен потужністю 3 тисячі 355 кінських сил. Завдяки дивовижному співвідношенню маси й потужності цьому вертольотові-крану немає рівних.

Цілий тиждень бригада робітників готувала отвори під нові стовпи. "Блейду" лишається тільки опустити стовп у цю блискучу лунку. Пілот має поцілити в дірку завширшки менше метра та ще й із висоти пташиного польоту.

Якщо він надто знизиться, людей унизу просто змете поривом вітру від лопатей. Найбільша небезпека – дроти під напругою 70 тисяч вольтів. Лопаті миттю можуть у них заплутатися, пілот навіть не зрозуміє, що сталося.

"Скайкрейн" готовий, бригада отримала всі цінні вказівки і поради. Операцію можна починати. Вертоліт здіймається у повітря і готовий зачепити перший стовп. Вітер з усієї сили гне дерева.

Важезний стовп розгойдується на тросі, керувати вертольотом за таких обставин надскладно. Пілот намагається зупинити ці гойдалки.

Гвинт вертольота складається з 6 лопатей завдовжки по 11 метрів кожна. Вони виготовлені з надлегкого алюмінію, а краї додатково зміцнені сплавом титану. Таким чином, діаметр обертання становить майже 23 метри. А площа описаного кола – 405 метрів квадратних. Ці лопаті виробляють статичну електрику, яка надходить на залізний трос.

Зрештою, усі стовпи встановлені. Професійна команда на землі та пілот у небі вправно виконали свою екстремальну роботу.