Так проявляються наслідки незаконного будівництва Кримського мосту – обміління дна та відкладення піску, заявляють у Міністерстві з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб України.
Читайте також: Як незаконний Кримський міст став головним болем для Росії
Maryland сіло на мілину в районі повороту з Чушкінського на Єнікальське коліно Керч-Єнікальського каналу під час проходження через Керченську протоку. У відомстві нагадали, що окупанти встановили обмеження по осадці суден на позначці 8 метрів.
У міністерстві пояснили, що через незаконне будівництва мосту і його неправильної конструкції спостерігається замулювання дна та відкладення піску в районі Керченської протоки. Причиною цього можуть бути велика кількість опор Керченського мосту, які займають значну площу дна у протоці, а також перешкоджають природному перетіканню води у Чорне море.
Після окупації Криму Росією окупаційні адміністрації здійснюють повний контроль над Керченською протокою та Керч-Єнікальським каналом. Тож відповідальність за роботу Керч-Єнікальського каналу, його очищення та експлуатаційні днопоглиблювальні роботи несе Російська Федерація.
Висота судна Maryland становить 13,9 метрів, а його максимальна осадка – 7,7 метрів. Технічні характеристики судна дозволяли безперешкодно здійснити вихід із Азовського моря, проте, незаконно побудований Керченський міст вчергове став перешкодою для вільного проходу суден у Чорне море.
24 канал писав, що у Керченській протоці 13 березня сіло на мілину судно Maryland під прапором Ліберії. Корабель вийшов з порту Маріуполя і прямував до Італію з вантажем металу.
Ситуація із Maryland є наслідком будівництва Кримського мосту/ Джерело: mtot.gov.ua
Що таке "Кримський (Керченський) міст" і чому він руйнується?Росія збудувала міст через Керченську протоку, відтак він з'єднує Таманський півострів (Краснодарський край РФ) із Керченським півостровом (окупований Крим). Протяжність споруди становить 19 кілометрів. 15 травня 2018 року офіційно відкрили міст, запустивши рух по ньому.
В окупантів часто виникають проблеми з мостом. Раніше він вже частково обвалився. Зокрема, на морській ділянці споруди один із залізничних прольотів нахилився та впав у воду.
Згодом, у МінТОТ оприлюднили результати космічної зйомки, яка показала, що Кримський міст поступово зміщується. Одні об'єкти просідають зі швидкістю до 89 міліметрів за рік, інші – піднімаються зі швидкістю до 52 міліметрів у рік.
За словами експертів, основною причиною швидкого руйнування мосту є порушення усіх норм його будівництва, адже споруджували його нашвидкуруч і з порушеннями. Руйнація Кримського мосту може стати катастрофою не лише на рівні людських втрат, а й екологічною. Міст вже слугує неприродньою дамбою і шкодить екосистемі. Його падіння на рівні 35-метрової глибини взагалі може перекрити протоку.