Про це говорить журналістка-розслідувачка Тетяна Мартинюк у відеоблозі "ЦРУ. За кадром".

Читайте також: Недобросовісних туроператорів позбавлятимуть ліцензії

"Пам'ятаєте гарячу новину місячної давнини про аварію українського туристичного автобусу у Польщі? Водій не знав дороги, не впорався із кермом на серпантині та злетів у прірву. Троє загиблих! Отака відпустка. Решта туристів – хто як міг повернулися додому, ще декілька людей досі перебувають у польських лікарнях. Люди у підвішеному стані, бо оплачувати рахунки із надання медичної допомоги туроператор та страхова компанія не поспішають", – зазначила вона.


ДТП з українцями у Польщі

Як наголошує Мартинюк, ключове слово у цій ситуації – страхування. Зазвичай турист, купуючи пакетний тур, платить і за страховий поліс, який у разі настання непердбачуваних ситуацій має покрити додаткові витрати на дорогу, меддопомогу тощо. У цьому випадку пасажирів злощасного рейсу до Відня чекав неприємний сюрприз.

Люди купляли путівки у львівської компанії "Аккорд-тур". За кілька днів вони мали об'їхати кілька європейських міст. До пакет-туру входив трансфер, страхування, харчування та проживання. Коли сталася аварія, з'ясувалося багато цікавих деталей, про які туристів насправді не попереджали,
– сказала журналістка.

Страховка, по суті, була символічною. Вона не передбачала витрат на лікування. Лише репатріацію тіла в разі загибелі. З кого вимагати відшкодування, теж лишилося загадкою. Представники турорператора "Аккорд" стрілки перевели на перевізника – такого собі ФОП Павлів Руслан Степанович. Мовляв, з нього і питайте – у нього теж має бути страховка для пасажирів. І закрили офіс від журналістів та обурених туристів.

Виявляється, туроператор – це лише посередник, відповідальність якого мінімальна. Головне – розрекламувати тур, солодко розповісти про незабутню подорож та укласти договір із клієнтом, який насправді й гадки не має, що підписує докумен із посередником.

І юридично туроператор захистився цими папірцями – судись-не судись, він ні до чого. І це при тому, що для ЗМІ "аккордівці" співали солодкі пісні, що усі спірні питання із клієнтами залагодили, допоки туристи самі не подали голос, –
підкреслила Мартинюк.

Цікаво, що притягати організаторів злощасного туру до відповідальності не поспішають і правоохоронні органи. У постраждалих туристів попервах навіть не приймали заяви в Україні, аргументуючи це тим, що ДТП сталася в Польші. Другий момент – відповідальність розпорошена. З кого питати? Туроператора, перевізника чи страховиків? Усі йдуть у відмову. Люди, що хотіли відпочити із "Аккордом", тепер лікуються за власний рахунок, і не всі знають, як і за чий кошт діставатимуться з Польщі додому.

"До речі, в якості залагодження неприємної ситуації "аккордівці" пропонують постраждалим своєрідний бонус. Лист, який вони розіслали людям, потрапив і до наших рук. Туристам пропонують скористатися послугами юридичної компанії, яка вибиватиме (увага!) гроші зі страхової компанії. Послуги юристів все ж таки небезкоштовні – відсоток доведеться сплатити. Але не одразу – по результату. От вам і всі гарантії та відповідальність. А ще наступного разу можна буде скористатись знижкою на тур. От тільки чи набереться охочих так ризикувати та входити в одну й ту саму воду двічі", – додала розслідувачка.

Відео повного випуску "ЦРУ. За кадром" за 24 серпня