Для початку ми просто не можемо не подякувати командуванню ВМС РФ за успішне проведення ремонту багатостраждальноі коптильні на ім'я "Адмірал Кузнєцов".
До теми: Пожежу на єдиному авіаносці Росії "Адмірал Кузнєцов" погасили: є загиблі та постраждалі
Крейсер "Адмірал Кузнєцов", док ПД-50
Раніше корабель вже потопив єдиний в Росії плавучий док ПД-50, в якому міг докуватися авіанесучий крейсер "Адмірал Кузнєцов".
Пожежа на крейсері "Адмірал Кузнєцов"
Док ПД-50 був замовлений Радянським Союзом у Швеції ще у 1979, і вже через рік шведи побудували його та віддали у використання замовнику. Док відігнали до поселення Росляково, що у Мурманській області, де ним успішно користувались військові Північного флоту в період ремонту та обслуговування найбільших військових суден регіону.
Але і цього було замало, тому його вирішили ще й підпалити. Одна з версій загорання говорить про те, що судно спалахнуло внаслідок невдалого встановлених унітазів, що були викрадені з украінських катерів на Азовському морі.
В якому стані Росія повернула військові кораблі – читайте тут.
ПД-50
Відео: пожежа на крейсер "Адмірал Кузнєцов"
Б-380
Але і цього росіянам здалося замало, і вони вирішили ще й забруднити наше Чорне море. В окупованому Севастополі затонули плавучий док зі списаним підводним човном Б-380, що входив до складу Чорноморського флоту Росії.
Цікаво: Техніка війни: Росію переслідують катастрофи. Посилення безпеки у Чорному та Азовському морях
В окупованому Севастополі затонули плавучий док зі списаним підводним човном Б-380
За інформацією українського мілітарного порталу, подія сталась у Південній бухті Севастополя. Підводний човен Б-380 "Святий князь Георгій" – останній човен проекту 641Б "Сом" – мав на озброєнні 6 торпедних апаратів (533 міліметрів) з боєзапасом в 24 торпеди. Б-380 належить до великих дизельний човнів проекту 641-Б. Фактично, це глибока модернізація того ж проекту, що і український човен "Запоріжжя", що лишився в окупантів.
Український човен "Запоріжжя"
З 1992 року і до тепер, Б-380 перебував у вічному ремонті в Севастополі. В якийсь період, у 2000 році чи вкінці 2000-х, уряд РФ відновлював ремонтні роботи, виділяв величезні кошти, але все лишалося на своїх місцях. У 2005 році човен було поставлено до плавучого доку ПД-16 у Південній бухті, недалеко від залізничного вокзалу Севастополя. Там він простояв до сьогодні.
У 2005 році Б-380 було поставлено до плавучого доку ПД-16
УТС-247
Крім того, український волонтер Тарас Чмут помітив ще одну цікаву деталь. Переглядаючи фото з "порятунку" затопленого підводного човна Б-380 "Святий князь Георгій", натрапив на наступного кандидата на героїчне самозатоплення – УТС-247.
Читайте також: Як Росія перекидала військових та техніку в Крим: прямі докази (фото, відео)
УТС-247 – це навчально-тренувальна станція. Колишній дизельний підводний човен С-229 проєкту В-613. На фото його можна побачити на фоні притопленого "героя" Б-380. При більш детальному вивчені стану корпусу УТС-247 помітно, наскільки він прогнив в районі ватерлінії. Складно уявити, в якому стані перебуває підводна частина корпусу.
УТС-247: помітно, наскільки він прогнив в районі ватерлінії
УТС-247, як і підводний човен С-229, була закладена 25 червня 1954 року в Миколаєві на Чорноморському суднобудівному заводі. Увійшов до складу флоту 25 вересня 1955 року. В процесі експлуатації був переобладнаний у дослідне судно для випробувань балістичних ракет. У 1970 році човен було переобладнано у навчально-тренувальну станцію для відпрацювання практичних навичок екіпажів підводних човнів по виходу з затонулого судна.
Цікаво: Що криється за російською зброєю: неочікувані дета
На сьогодні УТС-247 входить до складу 4-ї Бригади підводних човнів, з базуванням на Південну бухту Севастополя. Цікаво, скільки ще росіяни будуть засмічувати український Севастополь своїм металобрухтом?