Вражаючу будівлю спроектували всесвітньовідомі архітектори Карлос Ламела та Річард Роджерс.

"Такі будівлі використовуватимуть упродовж багатьох десятиліть. На мою думку, невдовзі відбудуться значні технологічні зміни, наприклад, з'являться супер-авіалайнери, в яких зможуть розміститися 700 пасажирів. А ринок і надалі зростатиме, адже люди завжди хочуть подорожувати. З точки зору архітектури, в нас є кілька основних цілей: зробити будівлю прозорою, використовувати природне світло та матеріали, аби створити приємну атмосферу для пасажирів", - каже архітектор Карлос Ламела.

Найбільша будівля в Європі заповнена світлом та займає велетенську територію - півмільйона квадратних метрів. Фахівцям вдалося чудово поєднати функціональність та привабливий дизайн.

"Отож, перше, що ми хотіли зробити, - це будівлю, яку легко зрозуміти. Аби здійснити задумане, ми розбили її на окремі ступені, завдяки чому можна переходити з однієї частини в іншу, а між ними знаходиться те, що ми називаємо "каньйонами". Вони добре освітлені та просторі, там також є місця, де можна відпочити, перш ніж піти далі. Адже цей довгий процес є причиною стресу - реєстрація, перевірка, пошуки потрібного виходу. Люди дуже хвилюються. Отож, головна ідея - зробити перельоти комфортнішими", - каже архітектор Саймон Сміт.

Архітектура добре поєднується з пейзажем. Саме тому у новому терміналі Річард Роджерс використав свої улюблені насичені кольори.

"Багато будівель Річарда Роджерса - кольорові всередині. Нашу компанію Estudio Lamela цікавить ідея, що ця будівля - дуже велика, і тут можна забарвлювати зовсім різні поверхні. Адже підбирати колір треба не лише для стіни чи килима - тут з'явилась можливість вивчити використання фарби на великій відстані. Уявіть - довжина цієї будівлі сягає понад кілометр. Зазвичай у настільки великих приміщеннях використовують щось на зразок граніту, але ми вирішили, що тут буде надто холодно, тож використали природній вапняк, який під час використання полірується і зберігає забарвлення. Водночас ми шукали природний матеріал для стелі, який би підійшов цій складній геометрії, яку ви зараз бачите, а також був би досить міцним. Ми обрали бамбук", - каже архітектор Саймон Сміт.

Дизайнери зізнаються - четвертий термінал у Мадридському аеропорту - це ризикована гра з майбутнім.