Про це у власному розслідувані причин аварії президентського літака пише Gazeta Polska. Видання аналізує низку інших авіакатастроф Ту-154 і звертає увагу, що у жодному з цих випадків рештки літаків не були розкидані на такій значній території, як внаслідок катастрофи літака Л.Качинського (близько 600-700 метрів). При цьому літаки падали на землю з висоти від 1100 до 200 метрів, а літак Л.Качинського під Смоленськом ніби-то впав після того як зачепив дерева на висоті 6-8 метрів. За даними експертів, на яких посилається газета, у разі падіння з такої висоти вцілілий літак мав би впасти на землю та за інерцією проїхатися по ній. ”Він не встиг би перекинутися. Неможливо, аби розлетівся на дрібні частини”, - цитує видання слова експерта.

Газета також зазначає, що президентський літак був обладнаний найсучаснішою технікою, в тому числі, системою TAWS (Terrain Awareness and Warning System), що попереджає про небезпеку зіткнення літака із землею. За даними Gazeta Polska, жоден літак, обладнаний цією системою, не може зазнати катастрофи. За даними видання, з кінця 1990-х років жоден літак, обладнаний системою TAWS, не зазнав катастрофи.

Газета також звертає увагу на те, що 75% жертв авіакатастрофи вдалося впізнати лише після аналізу ДНК, водночас після падіння Ту-154 в Об’єднаних Арабських Еміратах у 1997 році з висоти 200 метрів один із 87 пасажирів навіть вижив.
Крім того, видання підкреслює, що, згідно з правилами авіасполучення, у випадку неможливих умов для посадки літака, диспетчери були зобов’язані закрити аеродром та відправляти літаки на інші. (Російські ЗМІ повідомляли, що диспетчери аеродрому у Смоленську ”рекомендували” пілоту президентського Ту-154 через погодні умови приземлитись на іншому аеродромі, але пілоти не послухали їх).
”Підхід посадки не в осі злітно-посадкової смуги, висота літака - кілька метрів над землею. Що там, заради Бога, діялося?”, - обурився один із експертів, з яким спілкувалися журналісти видання.

Генеральний прокурор Польщі Анджей Шеремет заявляв про можливість оприлюднення записів ”чорних скриньок” в четвер, 22 квітня, після повернення до Польщі польських прокурорів. Польські слідчі також заявили, що не мають права оприлюднювати матеріали слідства без згоди російської прокуратури, котра розслідує справу. Однак 23 квітня польські ЗМІ написали, що записи ”чорних скриньок” літака можуть бути оприлюднені через три місяці.