Останнім часом цей ринок зростав шаленими темпами – щороку на 50-100%. І навіть цьогоріч експерти прогнозують його збільшення майже на третину – до 16 млн євро. У профільній асоціації певні – Україна має великий потенціал на світовому ринку органіки.
У нас вже виготовляють практично весь продуктовий набір: м'ясо-молочку, крупи, хліб, джеми, сиропи. Але поки української органіки в магазинах обмаль, бо на кожну позицію – 1-2 виробника. Тож наповнити полиці органічними продуктами торгові мережі поки не можуть.
Читайте також: Агроновини. ЄБРР виділяє українським аграріям понад 2,5 млрд євро
Органічні продукти дорожчі ніж звичайні – відсотків на 20. А вартість фруктів і городини – може бути вищою у 4-5 разів. Аграрії пояснюють це значними витратами. Приміром, перехід на органічне землеробство у фермера займає до 3 років. А інгредієнти, необхідні для виробництва готових продуктів часто доводиться закуповувати за кордоном.
Відтак невеличкий буханець хлібу коштує до 20 гривень, майже стільки – кілограм крупи. Утім покупці за "чистий" продукт готові переплатити.
Справжні органічні продукти від звичайних можна відрізнити за маркуванням – зеленим листочком на упаковці. Окрім того, в магазині має бути копія сертифікату, що підтверджує походження такого товару.