Екс-віце-прем'єр міністр в уряді Азарова Борис Колесніков вирішив зіграти роль "вождя" жовтневої революції 1917 року — Володимира Леніна і видав варіант "квітневих тез", де виклав своє бачення розвитку країни.

Він з усією серйозністю підійшов до питання майбутнього України, назвавши нинішній період історичним моментом. Мабуть, щоб максимально надати важливості "тезам".

Суть "тез" Колесникова не відрізняється від того, що "регіонали" декларували, будучи при владі. Це чергова спроба знову запропонувати українцям "покращення вже сьогодні" в надії за допомогою популістських гасел, зігравши на ностальгії частини населення по СРСР, підвищити рейтинги Опоблоку (себе Колесніков називає опозиційним прем'єр-міністром. Пішов на підвищення, так би мовити).

Автор, слідуючи нинішнім політичним трендам, різко виступає проти підвищення тарифів на газ для українців і в цілому на "комуналку". Критикуючи нинішню владу за популізм, сам Колесников пропонує вирішити проблему з високими тарифами на тлі низьких доходів населення такими ж методами: подвоєнням доходів пенсіонерів, працівників охорони здоров'я, освіти, комунальної сфери, армії і поліції. Джерелом для такого підвищення колишній віце-прем'єр називає припинення війни, яка обходиться, за його підрахунками, в 100 мільярдів гривень на рік.

Виявляється, все просто: взяти і закінчити війну. Тепер його колишні соратники "зі знанням справи" розповідають, що Україні потрібен мир, тоді всі проблеми вирішаться. При тому Колесніков не говорить про те, що таке різке підвищення зарплат і пенсій призведе до сплеску інфляції та зростання споживчих цін.

Припинення війни, по-перше, не стане панацеєю від усіх нинішніх проблем українців. По-друге, потрібен час і багато грошей на відновлення Донбасу. До тих пір, поки економіка України не вийде з кризи, підвищення пенсій і зарплат у таких розмірах нереально. І Колесников це знає. Але, використовуючи соціалістичну риторику пролетарського вождя, спритно маніпулює настроями українських громадян, яким доводиться зараз несолодко.

Щоб надати "тезам" ленінського звучання, колишній чиновник пропонує провести "комунальну революцію" (Ленін, як відомо, пропонував план боротьби за переростання буржуазної демократичної революції в революцію соціалістичну). Тут розмахам Колесникова позаздрив би сам вождь усіх пролетарів. Формула у соратника Януковича теж проста: знизити споживання енергоресурсів шляхом "повної (!) модернізації житлового фонду хрущовсько-брежнєвського періоду".

Підрахунки вчених показують, що модернізація може скоротити споживання енергії більш ніж на 65%! Таким чином, в середньостроковій перспективі громадяни України будуть мати доходи, необхідні для розрахунків, а держава зможе організувати і очолити комунальні реформи в країні,
– пише він.

Які вчені проводили дослідження, де ці результати, невідомо. Також, як і те, звідки взяти стільки грошей на модернізацію старого житлофонду по всій Україні. Ще дуже б хотілося знати, чому Колесніков, будучи віце-прем'єром, не пропонував такі конгеніальні ідеї своєму керівництву. Мабуть, було не до того, оскільки чиновники були зайняті будівництвом особняків. У нього палац в м. Українка Київської області.

Заключним акордом у Колесникова, який був ще й міністром інфраструктури, стала "теза" про те, як зробити українські дороги схожими на дороги, а не на смугу перешкод. Масштаби у екс-чиновника і тут космічні. Він пропонує відродити проект 50-річної давності.

Сьогодні говорять про ремонт ділянки Одеса – Рені, як про проект століття. Але мало хто пам'ятає, що сама по собі дорога є частиною побудованої більш 50-ти років тому радянської федеральної траси Рені — Баку, протяжністю понад 2 500 км з метою об'єднати дунайські, чорноморські, азовські і каспійські порти в єдиний логістичний ланцюжок. Якщо цей проект відродити — отримаємо серйозну транспортну артерію, здатну різко поліпшити економічну ситуацію в регіоні, залучити нові кошти (в першу чергу інвестиції). Ця траса може давати Україні близько 1 мільярда євро на рік транзитних доходів, що дозволить щорічно будувати понад 200 км доріг світового рівня. Всього лише за шість років українська ділянка близько 1200 км таким чином отримає надійний ресурс транзиту,
– вважає він.

Чому такі розумні думки не відвідували Бориса Вікторовича раніше, загадка. Втім, під час перебування віце-прем'єром, який курирує інфраструктурні проекти, його більше турбувала ділянка дороги, що пролягає від Кабміну до його дому. Він наполегливо просив тодішнього першого віце-прем'єра Андрія Клюєва дати команду і дотягнути ще 4 кілометри дороги по Обухівській трасі до його будинку. Тому що на будинку Клюєва нормальна дорога закінчувалася, а вбивати дорогі машини Колесникову явно не хотілося.

Тепер екс-регіонал мислить глобальніше, ніж, коли був чиновником і відповідав за стан доріг і розвиток інфраструктурних проектів. Розрекламовані мега дорогі поїзди "Хюндай", куплені Колесніковим, зламалися при першому ж морозі. Під його "чуйним" керівництвом так-сяк зробили житомирську трасу, і то тільки через Євро-2012. Хоча ця ділянка, незважаючи на свою "новизну", постійно ремонтується, а гроші туди вклали також космічні.

Тим часом, за словами нинішнього віце-прем'єра Володимира Гройсмана, стан доріг в критичному стані, 97% з них потребують ремонту. Грошей, звісно, на ремонт усіх доріг немає.

Проблема не тільки в дорогах. Нинішні опозиціонери, колишні подільники Януковича, сьогодні з розумним виглядом розмірковують про те, як треба вийти з соціально-економічної кризи, пропонуючи карколомні рецепти "дідуся Леніна". Причому рівень їх рецептів примітивний і ніяк не співвідноситься з дійсністю. Вони цинічно видають свої помилки за промахи нинішньої влади, оповідаючи про те, що треба зробити для зміни ситуації на краще. Хоча ніхто з них не збирається втілювати пропоновані проекти в життя. Це чергова красива обгортка для українських громадян з метою підвищити рейтинги і постаратися знову здобути владу після чергових парламентських виборів.

Читайте також: Бізнес-похорони: як мер Харкова Кернес помстився конкуренту