Як зміняться штрафи за порушення ПДР в 2020 році, – дізнавалась журналістка 24 каналу.
Нові штрафи за порушення ПДР в Україні
Від порушення правил дорожнього руху вберегти наших водіїв можуть, зокрема, й значущі штрафи. Саме тому парламент ухвалив законпроєкт 2695 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху", яким посилює відповідальність водіїв за кермування транспорту у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння.
Прогноз для водіїв: Штрафи за неправильне паркування суттєво зростуть: що чекає водіїв
Штрафи передбачені новим законопроєктом:
- за залишення місця ДТП – штраф у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів ( зараз це 3 400 гривень) або позбавлення права кермування автівками строком 6 місяців чи арешт строком від 10 до 15 діб;
- якщо водій повторно протягом року був пійманий поліцією без ременя безпеки, на нього чекає арешт строком від 5 до 10 діб або позбавлення прав строком від 3 до 10 діб;
- за перевищення швидкості на 50 км/год і більше – 3 400 гривень (замість 510 гривень, як це є зараз);
- за водіння авто у стані алкогольного сп'яніння передбачено штраф в розмірі 10 200 гривень з позбавлення прав на один рік;
- якщо повторно протягом року поліція "зловить" водія, який буде за кермом "під шофе" чи під наркотою доведеться заплатити штраф у розмірі 20 400 гривень з позбавленням прав на 3 роки або адміністративний арешт на строк 10 діб;
- втретє за рік сів за кермо в неадекватному стані й потрапив у поле зору поліції – плати 40 800 гривень штрафу з позбавленням прав на 10 років або арешт на 15 діб (теж з позбавленням прав);
- вживання алкоголю або наркотичних речовин після ДТП і до огляду призведе до 20 400 гривень штрафу або арешт на 15 діб з позбавленням прав строком до трьох років.
На водіїв чекають нові штрафи / Фото 24 каналу
Документ пропонує також збільшити термін ув'язнення до 7 – 12 років за водіння у "стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції", яке призвело до загибелі кількох людей.
Також пропонується передбачити можливість зупинки транспорту поліцейським з метою проведення огляду водіїв з використанням спеціальних технічних засобів для перевірки на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Щоправда, на думку адвоката, кандидата юридичних наук Дениса Головіна, справа не лише у посвідченні водія. Треба "вичистити" законодавство від лазівок, які дозволяють водіям напідпитку уникати покарання.
Наразі в Україні залишаються чинними окремі норми того ж Кодекса України про адміністративні правопорушення (КУпАП), які по своїй суті дають "благодатну землю" для процвітання корупції у судах та поліції під час притягнення людей до адміністративної відповідальності. Й розумне пояснення їх існуванню в сучасних умовах знайти досить складно,
– вважає Денис Головін.
Так, відповідно до КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю через закінчення на момент розгляду справи строків. Відповідно до статті 38 КУпАП, стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через три місяці з дня його виявлення. У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адмінправопорушення, таке стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.
До теми Смертельна ДТП біля Козина: Зеленський хоче збільшити штрафи – до довічного ув'язнення
Адвокат Головін наводить такий приклад: якщо людині, яка перебувала за кермом в нетверезому стані, вдасться домовитися із поліцейськими і справа надійде на розгляд до суду після спливу строків притягнення до відповідальності або ж майже перед їх закінченням, то є ймовірність, що призначена вона буде до розгляду вже після спливу відповідних строків. Інший ризик – водій може спробувати домовитися з суддею, щоб її справу було розглянуто після закінчення визначених в статтею 38 КУпАП строків. Як наслідок, в порушників існує потенційна можливість уникнути відповідальності.
Також, з 1 червня запрацювала система фото- і відеофіксації перевищення швидкості автомобілістами на дорогах .
Наразі у Києві та Київській області вже встановлено 50 камер автоматичної фотовідеофіксації. Загалом на території України ми плануємо зупустити в роботу приблизно 700 таких камер. Відповідний графік, адреси та порядок представимо публічно, щоб кожен зміг ознайомитися, після прийняття цієї постанови,
– наголосив Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
У 2020 році штрафи за порушення ПДР мають зрости / Фото 24 канал
Таким чином, автоматична система фіксує порушення, "виносить" постанову про порушення та надсилає її за місцем реєстрації власника авто. Звичайно, АСФП це не лише технічний комплекс із фотокамер і серверів. На усіх необхідних етапах працюють уповноважені працівники поліції, які, наприклад, розглядають адміністративні правопорушення та складають протоколи. Цього вимагає КУпАП, програмно-технічний комплекс поки що не уповноважений на такі функції.
Кара для ворогів електрокара
З 1 січня набув чинності закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення доступу до інфраструктури зарядних станцій для електромобілів".
В цьому законі передбачено штраф за недотримання правил зупинки і стоянки автомобілів на місці для електрокарів або створення перешкод водіям таких авто, його розмір від 340 до 510 гривень. Водночас, паркувальні інспектори мають право затримати і евакуювати автомобіль порушника.
Варто знати Рада посилила відповідальність за п’яне водіння
Також депутати передбачили зелені номерні знаки для електрокарів і дорожні знаки для місць їх зарядки і парковки.
Захистити дітей
Наприкінці минулого року набрав чинності закон, яким передбачене покарання за перевезення дітей без автокрісел. У цьому законі прописано штраф у розмірі 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510 грн) у разі першого порушення і 50 неоподатковуваних мінімумів (850 грн) за повторне порушення протягом року. Ті ж санкції будуть застосовуватися за перевезення дітей до 16 років в кузові вантажних автомобілів і перевезення груп дітей в нічний час доби.
Нагадаємо, що відповідно до Правил дорожнього руху забороняється:
• перевозити дітей зростом менш ніж 145 сантиметрів або віком до 12 років в транспорті без спецзасобів, які дають змогу пристебнути дитину;
Про жахи поведінки українських водіїв на дорогах, дивіться тут:
- дітей до 16 років в кузові будь-якого вантажного автомобіля;
- організовані групи дітей у темну пору доби.
Незважаючи на наявність цієї норми в ПДР, раніше відповідальність за її недотримання не передбачалася.
До речі, Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) дослідила, що правильно встановлені дитячі автомобільні крісла зменшують ймовірність смерті немовлят у випадку аварії приблизно на 70%. Коли йдеться про дітей старшого віку, цей показник сягає 54-80%. Таким чином, увівши цю норму автори закону намагались зменшити смертність на дорогах серед маленьких пасажирів.
За всі ці дії передбачено штраф від 1 до 2 тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 32 тисячі гривень) і позбавлення права керувати транспортним засобом на строк до 3 років.
Важливо: Штрафи в Україні: яке порушення ПДР коштуватиме водіям 51 тисячу гривень
У разі повторного правопорушення штраф складе до 51 тисячі гривень з позбавленням права керувати транспортним засобом від 2 до 3 років.