Спроби Росії втрутитися у процес обрання президента США викрили внутрішні проблеми американського суспільства, з якими у майбутньому потрібно боротися, пише політтехнолог Патрік Руффіні у статті для The Washington Post.

Читайте також: ЗМІ дізнались, як російська "фабрика тролів" маніпулювала американцями

І першочергово – це проблема довірливості інтернет-користувачів у Сполучених Штатах. Аналітик нагадує, що ЗМІ розпосюджували "страшні" дані про "російське втручання": зокрема, згадувалося, що лише Facebook-аудиторія спонсорованих Росією постів склала 126 млн осіб, ще 20 млн користувачів побачили подібну агітацію в Instagram, а пропагандистські акаунти в Twitter опублікували в ході двох передвиборних місяців 1,4 млн твітів.

Однак боятися потрібно не цих цифр, зауважує Руффіні.

Російська кампанія у соцмережах залежала від готовності окремих американців підігравати їй і ділитися її новинами. Довірливість таких користувачів – тривожніша обставина, ніж сама агітація, і на неї не так просто реагувати політичними методами,
– пояснює експерт.

Автор публікації визнає, США дійсно необхідно визнавати дії Росії "прямим зазіханням на американські демократичні інститути", однак ні в якому разі не можна визнавати російське втручання вирішальним фактором, закликає Руффіні.

"Називаючи цю кампанію геополітичним успіхом, ми не тільки сильно перебільшуємо можливості Москви, але і спонукаємо Росію продовжувати свої спроби нашкодити західним демократичним країнам", – констатує експерт.

Читайте також: Як виглядала реклама проти Клінтон, яку Росія проплачувала у Facebook

На думку політтехнолога, враховуючи, що, наприклад, Гілларі Клінтон і Дональд Трамп витратили на рекламу у Facebook 81 млн доларів, "російська кампанія із розповсюдження пропаганди" з її скромним бюджетом у 100 тисяч доларів навряд чи могла б схилити чашу терезів на бік того чи іншого кандидата, тим паче що на агітацію в ключових для останніх виборів штатах – Вісконсині, Мічигані і Пенсільванії – росіянами була виділена невелика частина таких грошей ($ 1979, $ 823 і $ 300 відповідно).

Однак подекуди їй вдалося зачепити американців "за живе" і спонукати до конкретних дій.

"Найбільш яскравим прикладом подібного була спровокована "російськими тролями" на Facebook акція проти Трампа, що відбулася в Нью-Йорку через п'ять днів після виборів, 12 листопада 2016 року: пост про неї прочитали 33 тис. користувачів, і багато хто з них в результаті дійсно вийшли на вулицю", – зазначає автор.

У зв'язку з тим, що за останні тижні на поверхню випливло все більше доказів втручання Росії у вибори в США, зокрема і через соцмережі, такі інтернет-гіганти як Facebook, Twitter та Google переглянуть свою політику задля зменшення ризиків поширення сумнівної політичної агітації через їхні платформи. Можуть бути введені обмеження на покупку реклами за допомогою іноземної валюти та добровільні заходи щодо забезпечення прозорості", передбачає Руффіні.

Читайте також: Конгрес США розчарований свідченнями представників Facebook, Twitter і Google щодо Росії

Крім того, вважає він, не зайвими будуть і запропоновані конгресменами заходи щодо обов'язкового маркування "сумнівних джерел" у соцмережах, йдеться у статті.

Нагадаємо, раніше сайт "24" повідомляв, що Міністерство юстиції США готове висунути Росії офіційні обвинувачення у справі про хакерські атаки на сервери Демократичної партії у червні 2016 року.