Архів
Курси валют
youtube @24
Loading...
google @24
RSS СТРІЧКА
Загальний RSS

Топ новини

Відео новини

Перші кроки уряду: що вдалося, а що ні Кабміну Гройсмана

20:01, 7 липня 2016 22164
Гройсман іде шляхом Яценюка?
Гройсман іде шляхом Яценюка? / Преса України

Прем’єр Володимир Гройсман відзвітував за свою роботу за три місяці. Якщо вірити голові уряду, то в Україні все стабілізувалося, реформи йдуть повним ходом, а корупція майже знищена. Чого насправді вдалося досягнути новому Кабміну, і які провали в його діяльності, розбиралися журналісти сайту "24".

Популістські граблі

Володимир Гройсман намагається будь-що уникнути помилок свого попередника Арсенія Яценюка. Екс-прем’єр старанно демонстрував українцям, що працює на їх благо, сипав обіцянками. Однак за два роки далі слів Кабмін особливо не просунувся. Економічна криза поглибилася, реформи фактично не проводилися. Успіхи, якщо такі і були, можна було перерахувати на пальцях. У будь-якому разі провальна економічна політика все-одно їх "затьмарила".

Гройсман, звичайно, висновки зробив. Та з самого початку роботи на посту прем’єра став, як і Яценюк, робити популістські кроки і заяви. Гройсман за перший місяць пообіцяв навести лад на українській митниці і побороти там всіх корупціонерів. Закінчилося все звільненнями. Але, як відомо, це не панацея. Необхідно провести належні реформи. Одними звільненнями результату не досягти.

Читайте також: Гройсман vs Яценюк: знайдіть 10 відмінностей

Крім того, прем’єр пообіцяв відремонтувати всі дороги і особисто це проконтролювати. Щоправда, коли порахували, скільки на це потрібно грошей, як-то кажуть, "просльозилися", і вирішили обмежитися частковим ремонтом. Спочатку було обіцяно виділити на ремонт 20 млрд грн. Потім на засіданні Кабміну дорожний бюджет скоротили в 4 рази – до 5 млрд грн. Тепер треба дочекатися результату. Адже звичайний "ямочний" ремонт, який, власне, знову роблять, це величезна корупційна дірка в держбюджеті.


Латання ям одна з набільших корупціний дір

Ще голова уряду заявив, що середня зарплата українців може скласти 1 000 євро, якщо запрацює нормально економіка. Однак, за словами економічного експерта Олександра Охріменка, як показує, зокрема, досвід Польщі і Туреччини, такого рівня можна досягнути за 10-20 років. Крім того, на його думку, основна проблема того, що рівень доходів українців залишається низьким, в тому, що влада змінюється, приходить нова команда, і крадуть не менше, ніж попередники. При такому підході, за словами Охріменка, підвищити зарплату ніяк не вийде.

Мінімум, який треба зробити Україні: створити ринок землі, повноцінні вільні економічні зони, як у Туреччині і Польщі. Необхідно також розвивати ділові відносини з усіма країнами, насамперед, з азіатськими – Китаєм, Індією. Це дійсно може забезпечити зростання експорту, нові робочі місця і велику зарплату, – упевнений експерт.

Тому говорити про якісь успіхи передчасно. Хоча кілька позитивів усе ж. Однак чимало і провалів. Загалом, три місяці діяльності Володимира Гройсмана ще раз показали, що нова влада не прагне проводити реальні економічні реформи, продовжує займатися популізмом. Крім того, в уряді немає професіоналів, через що попри заяви прем’єра щодо стабілізації макроекономіки в дійсності все навпаки. Так звана стабілізація не пов’язана з роботою Кабміну. Це результат закономірних процесів – українська економіка просто досягла дна, і тому відбувається певний зріст.

Успіхи Кабміну Гройсмана

  1. Стабільність гривні.

Курс національної валюти по відношенню до долара і євро трохи стабілізувався. Навіть укріпився. В той же час літо – це традиційно спокійний період для гривні. Коливання, як правило, розпочинаються восени. Тому це можна назвати відносним успіхом Гройсмана. Як-то кажуть, курчат по осені рахують.


Курс хоч і стабілізувався, але ціни продовжують зростати

  1. Зниження акцизів на вживані авто.

Після дебатів Петро Порошенко таки підписав закон. Нові акцизи дадуть можливість ввозити автомобілі з-за кордону значно дешевше. На авто з великим об’ємом двигуна менші акцизи не надто вплинуть. А от на двигуни від 1,5 до 3 літрів, які здебільшого купують українці, вартість буде суттєвою нижчою.

Читайте також: Вживані авто за зниженими акцизами: коротко і зрозуміло

Зокрема, за новими акцизами для розмитнення автомобіля з двигуном 1 л треба буде сплатити 63 євро замість 1761 євро. За розмитнення автомобіля з двигуном 2 л — 534 євро замість 4882 євро. А для найбільш популярних автомобілів з двигуном 1,5 л — замість 3 тисяч євро сплатити треба буде 90 євро.

  1. Збільшення мінімальної пенсії.

Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум в Україні з 1 травня збільшилися з 1 378 до 1 450 гривень, а мінімальна пенсія – з 1 074 до 1 130 гривень. Загалом на 6%. Наступне підвищення соцстандартів заплановано на 1 грудня.

Гройсман пообіцяв, що до кінця 2016 року мінімальна пенсія збільшиться на 12% і зросте до 1247 грн. Тобто, хоча 12% – виглядає, як якесь суттєве підвищення, в реальності пенсіонери будуть отримувати аж на 173 гривні більше. На таку пенсію вижити в Україні неможливо.


З 1 грудня пенсіонери стануть неймовірно "багатими"

В той же час у Верховній Раді була зареєстрована постанова про звільнення віце-прем'єра Павла Розенка, який відповідає за соціальну політику. "Піти" його з посади хочуть через обмеження у правах тимчасово переміщених осіб (ТПО) і пенсіонерів на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей на соціальну матеріальну допомогу та пенсійних виплатах.

  1. Збільшення потягів у південному напрямку. Поліпшення умов перевезень.

Новий керівник "Укрзалізниці" – поляк Войцех Бальчун запустив комфортний двоповерховий потяг, який сполучає Харків та курортний Генічеськ. Також "Укрзалізниця" запустила швидкісний потяг Київ – Миколаїв – Херсон. До того ж, Гройсман розпорядився, щоб в усіх потягах були кондиціонери. Анонсовані ціни – від 204 до 290 грн. Однак квиток на швидкісний потяг від Києва до Львова коштує майже 400 грн. Тому не факт, що ціни найближчим часом не підвищаться.

Провали Гройсмана

  1. Підвищення комунальних тарифів.

Тарифи на "комуналку" зростають щомісяця. Зросла ціна на газ. З 1 липня в черговий раз зросли ціни на тепло і гарячу воду. Зокрема, на гарячу воду збільшилися на 75-90%. Досі середня ціна тепла по країні за 1 гігакалорію становила 650 грн, тепер вона зросла приблизно до 1100–1200 грн. Тепер же українці за кубометр гарячої води платитимуть 63-78 гривень. В середньому сім'я споживає до 4 кубометрів на місяць. Тільки за гарчу воду українці щомісяця будуть платити 300 грн. Додайте, холодну воду, газ, електроенергію і обслуговування, і вийде близько 1 000 грн. А це ще не наступив опалювальний сезон!

Не дивно, що в Україні намічається "тарифний" Майдан. І хоча тему високих тарифів в піар-цілях використовують Юлія Тимошенко і Олег Ляшко, суті це не змінює. Замість того, щоб знизити тарифи, що дозволило б українцям платити за комунальні послуги, уряд їх підвищує. Таким чином найближчим часом зросте заборгованість по квартплаті, а в держбюджет не поступлять гроші. Відповідно, виникне заборгованість по пенсіям і зарплатам.


Українці будуть змушені віддавати більшу частину доходів на "комуналку"

  1. Ріст цін, інфляція.

Внаслідок зростання вартості енергоносіїв на українців чекає збільшення цін буквально на все. Ціна на гречку вже побила всі рекорди, і, як зазначають експерти, крупа подорожчає ще більше. Навіть на сезонні продукти – овочі і фрукти ціни кусаються.


Невдовзі гречка стане делікатесним продуктом, доступним лише для заможних громадян

За словами економічного експерта Андрія Новака, енергоносії – головний чинник формування цін.

На динаміку споживчих цін впливають два основних фактори. Перший – різке зростання цін на енергоносії. Причому всіх видів одночасно: газу, пального і на електроенергії. А енергоносії, як відомо, є обов’язковим елементом собівартості виготовлення будь-яких товарів і послуг. Відповідно різке їх зростання дає старт ланцюговій реакції на підвищення цін на товари.

Другий фактор, який останні два роки найбільш впливав на динаміку цін – курс гривні. Точніше глибока і швидка девальвація національної валюти. Курс гривні напряму впливає на імпортні товари, вартість іноземних валют корелюється з вартістю всіх імпортних товарів, — відзначив Новак.

Подорожчає і сфера послуг, оскільки власники та орендатори офісних приміщень захочуть відбити гроші, витрачені на оплату опалення.

З магазинами не знаю, що буде. Вони розраховувались на великі площі, обігрівати багато. Напевно, десь зменшать кількість магазинів. А ті, що залишаться — піднімуть ціни, однозначно. Не може ж магазин в збиток працювати. У нас пряма залежність: дорожчає газ, електроенергія — дорожчає все, — зазначив Олександр Охріменко.


Слідом за тарифами злетіли ціни на продукти

Тому українцям треба сильно затягувати пояси – восени подорожчає буквально все.

  1. Знищення середнього класу, податковий тиск.

Попри заяви Гройсмана про підвищення якості держуправління і послуг, а також умов ведення бізнесу насправді в Україні знищується малий і середній бізнес, що дає змогу олігархам ще більше збагатитися. Податковий тиск на бізнес збільшився.

Що стосується податкової — це не реформа. Бізнес, як і раніше, скаржиться з приводу корупції, що неможливо нормально платити податки. Введення Кабміном так званих ПДВ-рахунків (суб'єкти господарювання перевели на відшкодування податку на додану вартість через спеціальні рахунки) – просто розорили бізнес. Бізнес просив, щоб був захист від фіскальних служб, але уряд так нічого і не зробив,— зазначив Олександр Охріменко.

Масове знесення МАФів – профанація. Вочевидь, щоб магазини "Рошен" краще проглядалися. Замість того, щоб впорядкувати діяльність МАФів, які платили б податки до бюджету, їх знищують, залишаючи людей без єдиного джерела прибутку. Крім того, часто власникам навіть не дозволяють забрати товар з приміщення.


Власників МАфів лишили без майна і роботи

  1. Безвізовий режим країнами ЄС.

Швидше за все, влітку українці не отримають безвізового режиму з ЄС, як було обіцяно владою. Хоча у Європарламенті і погодили рекомендаційне рішення щодо якнайшвидшого скасування візових вимоги для українців. Однак поняття "якнайшвидше" для Брюсселя – це місяці чи роки. Судячи з усього, поки в ЄС не розроблять механізм призупинення безвізового режиму для усіх третіх країн, куди де-факто зараховують і Україну, безвізового режиму не буде. За оптимістичними прогнозами, їздити без «шенгену» до Європи українці зможуть не пізніше кінця цього року – початку наступного.

Читайте також: Нові партії в Україні: хто що обіцяє і чи варто вірити

Джерело: 24 Канал
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Коментарі
СЛУХАЙ ON AIR
РАДІО МАКСИМУМ Радіо Максимум
ЧИТАЧІ РЕКОМЕНДУЮТЬ
Більше новин
Новини інших ЗМІ
При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
Залиште відгук