Підсумки передвиборчої кампанії

— Я скептично ставлюсь до всіх сум, про які говорять експерти щодо витрат на місцеві вибори, адже неможливо врахувати усі фонди та витрати, які зробив кандидат для агітації.

Ми можемо говорити, лише про видиму частину агітпродукції, яка є телебаченні, радіо чи рекламних щитах. Крім того, ми не знаємо, скільки грошей кандидати заклали на підкуп виборців у день голосування.

Кандидати, що програли вибори зазвичай не розраховуються з підкупленими виборцями.

Допоки в Україні не буде закону, який передбачатиме прозоре фінансування, доти ми не володітимемо реальними цифрами витрат на вибори.

Явка на вибори

— Це наразі питання №1. Бо від явки виборців залежить підсумки волевиявлення. Усе залежить, як у конкретному регіоні кандидати вмотивують своїх виборців прийти і проголосувати.

Як правило, на місцеві вибори приходить менше громадян, ніж на парламентські чи президентські.

Закон про місцеві вибори

— Більша частина дільничних комісій не розібралася у тонкощах цього закону. Лише після того, як ми побачимо результати, ми зможемо говорити, як цей закон працює і вливає на волевиявлення людей.

Я вважаю, що цей закон має бути використаний у перший і останній раз. Бо цей закон був спрямований, аби законсервувати ситуацію. Однак, навіть у цьому цей закон себе не виправдає.

З цієї точки зору, слід звернути увагу, як проголосує 5 міст України — Львів, Київ, Харків, Одеса та Дніпропетровськ. Результати виборів у п’яти містах дадуть змогу побачити, чи майбутнє перемогло минуле.