Знизити вартість на 15% Антимонопольний комітет України рекомендував нафтотрейдерам ще наприкінці вересня.
Проте до цих рекомендацій власники АЗС не дослухаються. Спочатку високі ціни вони пояснювали девальвацію гривні, тепер нарікають на високі акцизи. За рішенням уряду їхня ставка відтепер змінюється щодекадно.
Чим дешевша гривня, тим більшу її кількість платять на кордоні при розмитненні товарів. А це все імпорт: спочатку розмитними заплатили гривню, а потім пішли купувати валюту, шоб хоч покрити витрати,
— пояснює президент "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" Леонід Косянчук.
Нині найпопулярніший 95 на АЗС продають в середньому по 19 гривень 30 копійок за літр, 98 — по 20 гривень 50 копійок, дизпальне — по 17 гривень 45 копійок. Ціни на літр можуть різниться на три гривні. Хоча експерти говорять, що передумов для здорожчання немає.
Читайте також: Угоди про розподіл нафти і газу є кращим варіантом співпраці держави та інвесторів
Кабмін змінив правила розмитнення і призначив єдину ціну на кожну групу товарів. Тож нафтотрейдери змушені будуть розмитнювати пальне не за контрактною вартістю, а за цінами встановленими Державною фіскальною службою. Це призведе до подорожчання бензину до 50 копійок на літрі.