Про це повідомив голова Управління цивільної авіації Ірану Алі Абедзаде під час презентації результатів попереднього розслідування катастрофи.
Важливо! В Ірані розбився український літак: попередні причини авіакатастрофи
Слідча група запропонувала всім державам, визнаним бенефіціарами відповідно до Чиказької конвенції, надати своїх представників у процесі розслідування катастрофи й призначити власну команду фахівців,
– заявив Абедзаде.
Що передбачає Чиказька конвенція? Документ містить обов'язкові вимоги до процедури розслідування авіаційних катастроф і визначає, які держави можуть брати участь у розслідуванні: держава, де сталась катастрофа; держава, де зареєстроване судно; держава-оператор літака; держава-розробник і держава-виробник повітряного судна.
За словами Абедзаде, Іран одразу після катастрофи спрямував повідомлення про інцидент до України як країни, де зареєстрований літак, та США – як країни, де розміщена штаб-квартира Boeing. Також Іран проінформував Швецію і Канаду, адже громадяни цих країн теж перебували на борту.
Голова управління також спростував чутки про те, що Іран відмовив у співпраці США та компанії Boeing.
Основне про авіакатастрофу літака МАУ в Ірані
- Boeing 737 авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" рейсу PS 752 Тегеран – Київ розбився зранку 8 січня незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані.
- На борту перебувало 167 пасажирів (серед них – 2 українців) і 9 членів екіпажу (усі українці). Більшість із пасажирів – громадяни Ірану і Канади. 25 жертв авіакатастрофи – діти до 16 років.
- Літак з українськими рятувальниками та експертами прибув в Іран у ніч на 9 січня.
- Українські експерти розглядають 4 версії катастрофи. Серед них – можливе ураження російською ракетою.
- Голова іранської організації цивільної авіації повідомив, що пілот літака МАУ, що зазнав авіакатастрофи поблизу Тегерана, від початку польоту не мав зв'язку з вежею та диспетчером.
- Іран опублікував попередній звіт про причини авіакатастрофи. Відповідно до нього трагедія сталася через технічні проблеми літака.
- За даними джерел редактора "Цензор.нет" Юрія Бутусова, українська комісія розслідування катастрофи не виявила слідів пожежі на двигунах літака. Версія несправності двигунів поки не підтверджується.
- США запропонували Україні допомогу у розслідування причин авіакатастрофи в Ірані.