Як пише у своїй статті для ZN.ua, експерт Сергій Сапегін, бездіяльність держави призвела до того, що до третини продажів нафтопродуктів перебувають у "тіні".
Захопившись адміністративним регулюванням і не дозволяючи трейдерам адекватно реагувати на процеси, що відбуваються на світовому ринку, уряд залишив операторам лише два шляхи для збереження бізнесу — необґрунтоване завищення цін або "оптимізацію" якості нафтопродуктів,
— зазначає автор.
За його словами, власники роздрібних мереж масово вивели на ринок "преміальні" нафтопродукти, які дозволяють збільшити виручку на 5-15% завдяки націнці "за якість". Так, на даний момент дві третини українських АЗС пропонують два десятка марок бензину "з ім'ям". При цьому мало хто з трейдерів здатний довести, що споживчі характеристики такого палива виправдовують встановлену для нього націнку.
Відрізнити за ціною дрібнооптові партії бензину різної якості неможливо. Ситуація у цьомусегменті ускладнюється тим, що, згідно з чинним законодавством, власники нафтобаз не зобов'язані мати власні випробувальні лабораторії, через що останні практично зникли з усієї системи дрібного опту,
— вважає Сапегін.
Він зазначає, що періодичні заяви політиків про початок перевірок автозаправних станцій "вже сьогодні" і показові процеси проти окремих порушників проблему не вирішують. Так що на часі лабораторним контролем якості нафтопродуктів займаються лише власники національних мереж і громадські організації, яким також складно щось довести.
Крім того, на думку експерта, нестача якісних нафтопродуктів в Україні існує давно, але вона викликана зовсім не відсутністю попиту або технологічною відсталістю вітчизняних підприємств.
Раніше повідомлялося, що трейдери завищують вартість пального щонайменше на 2 гривні.