Українські автомобілі обкладатимуться утилізаційним збором на загальних підставах, бо Україна не входить до Митного союзу. Про це заявили у Москві. Попри те, що лише місяць тому Україна приєдналась до Зони вільної торгівлі СНД.

"У нас Федерельним законом передбачений перелік пільг і пільги тільки для держав-членів Митного союзу передбачений. Чи суперечить це Зоні вільної торгівлі, я зараз не готовий прокоментувати", - сказав представник Федеральної митної служби Росії Рустам Хакімов.

Для українських автовиробників збір буде відчутним

Збір на утилізацію буде стягуватись із усіх імпортних автівок, що надходять в Росію. Водночас російські виробники можуть не платити, якщо пообіцяють утилізувати старі авто власними силами. Розмір збору для легковиків і автобусів залежить від об’єму двигуна, а критерій для вантажівок - маса. Експерти кажуть, що для українського автоекспорту зміни будуть відчутними.

"Візьмемо навіть мінімальну ставку – 500 доларів. Для сегменту автомобілів економ-класу це буде суттєве підвищення ціни. А Україна саме поставляє марки автомобілів, які відносяться до економ-сегменту. Вартість цих автомобілів починається від 7000 доларів. Тому, якщо ми добавляємо 500-1000 доларів, то вже отримуємо іншу ціну ", - пояснює економіст Володимир Власюк.

Мито на автобуси буде дорощим, це зробить експорт нерентабельним

Ставки мита на утилізацію автобусів та вантажівок будуть у декілька разів вищими, ніж для легкових авто. За словами автовиробників, це робить значну частину українського автомобільного експорту нерентабельною.

Зауважимо, що саме Росія - головний зовнішній ринок для українських автовиробників. Минулого року 95% усіх проданих за кордон українських авто були експортовані саме до Росії. На Львівському автобусному заводі днями саме розпочали сертифікацію своєї продукції для російського ринку. Кажуть, що очікуване подорожчання на експортні плани компанії наразі не вплине. При цьому зауважують, що було б добре, якби подібний протекціонізм був і в Україні.

"Я би рекомендував, щоб були якісь обмеження на ввіз старої техніки для пасажирських перевезень. Це буде захищати не тільки Львівський автобусний завод, а й наших луцьких колег, і з Чернігова, і з Броварів. Ці заводи випускають набагато кращу техніку, ніж ввезена стара ", - вважає генеральний директор Львівського автобусного заводу Володимир Дзундза.

Влада говорить про аналогічні заходи щодо Росії

Українська влада до останнього сподівалась, що нові правила не стосуватимуться продукції українського автопрому. Прем’єр Микола Азаров посилався на свої домовленості із російським керівництвом. Тепер влада говорить про аналогічні заходи щодо Росії. Вже в понедіок це питання планує розглянути Кабмін.

"Укарїна повинна провести адекватні дії і захистити свій внутрішній ринок. Мається на увазі введення аналогічного утилізаційного транспортного збору по відношенню до тих автомобілів, які імпортуються з Росії в Україну ", - каже народний депутат, радник Президента Анатолій Кінах.

Економіст Андрій Новак вважає, що "автомобільна війна" - це чергова спроба змусити Україну до членства у Митному Союзі Росії, Білорусі та Казахстану. Будуть і наступні, але українській владі не варто піддаватися.

"Якщо Україна, ввійшовши в Зону вільної торгівлі, поки що не опирається загальному курсу входження до справжної Зони вільної торгівлі з ЄС, то входження України до Митного союзу буде суперечити усім постулатам і принципам роботи Зони вільної торгівлі Європейського Союзу ", - переконаний економіст Андрій Новак.

Російське керівництво неодноразово закликало Україну долучитись до Митного союзу Білорусі, Казахстану та Росії. Українські урядовці давали зрозуміти, що думають над цими пропозиціями. На початку цього року прем’єр Микола Азаров припустив, що в майбутньому Україна все ж може увійти до об’єднання.