Кожен з нас щонайменше двічі на день розраховується банківською карткою за покупки чи послуги. А якщо ж ви ведете доволі активний спосіб життя, то на день здійснюєте 5-10 операцій з грошима – щось купуєте, оплачуєте карткою пальне, сплачуєте комуналку, перераховуєте гроші дитині чи друзям, купуєте квитки в кіно або на літак.

Але слід пам’ятати, що будь-яка операція коштує грошей, навіть якщо більшість банків запевняє вас у тому, що усі або частина операцій для вас безкоштовні. Але будьмо реалістами, банк – це не благодійна організація і він заробляє на комісіях за кожну здійснену вами операцію.

До прикладу, досить часто ми переказуємо кошти з картки на картку. Але деякі банки комісію за переказ перекладають на утримувача, то ж ви можете цього і не помітити. Уявімо, ви переказали 100 гривень, а от до вашого отримувача доходять лише 90 грн. Ось це і є комісія, яка для вас була, нібито, безкоштовною. Але не зовсім. Інша ситуація – знімаєте кошти з вашої кредитної картки у банкоматі – за це також доведеться заплатити комісію. Спробуйте колись підрахувати, скільки за місяць таких дрібних комісій може назбиратись. Цифра шокує, хоч і на кожній операції вона виглядає незначною дрібницею.

Нещодавно спільнота VoxCheck провела опитування серед українців – чи знають вони скільки податків сплачують щомісяця? І виявилося, що більшість вважає, що це копійки, хоча насправді вони сягають ледь не половини їхнього доходу. Схожа ситуація і з комісіями банку за різноманітні послуги. Звісно, вони не сягають половини, але це точно не копійки, як нам здається.

Сьогодні ми розповімо, як зекономити на комісії у банку і завжди знати скільки ж саме ви йому платите. Розібратись у цих питаннях допоможе менеджер по роботі с приватними клієнтами ПроКредит Банку Аліна Старченко.

Дрібні комісії: скільки насправді ми платимо банку

Багато клієнтів банку вважають, що обслуговування – безкоштовне або складає лише мінімальні комісії. Але безкоштовного обслуговування фактично не існує. Всюди є певні додаткові комісії, але, зазвичай, ніхто не рахує скільки комісій було сплачено за місяць за обслуговування на банк. Найчастіше, комісії виникають при знятті готівки в банкоматах інших банків, це може бути 0,5% – 1% від суми зняття, також комісії виникають при здійсненні переказів, комісія може бути 3 – 5 грн, а іноді й більше.

"Тільки комунальних ми сплачуємо порядку 5 гривень, а крім цього є ще решта платежів. Отже, додатково теж виникають комісії, наприклад, при зарахуванні на картки інших банків. Часто є комісія, яка виникає на етапі зарахування коштів отримувача. Тому, відправляючи кошти, треба враховувати не тільки суму платежу, а ще і додаткову комісію", – пояснює менеджер по роботі с приватними клієнтами ПроКредит Банку Аліна Старченко.

Також окремо варто зачепити тему кредитних коштів. Старченко зазначає, що це досить дорогий ресурс для клієнта. Тому що банки встановлюють комісію на етапі зняття або здійснення платежів за рахунок коштом кредитних грошей. Комісія може сягати до 4 % від суми. Отже, якщо говорити в цілому, то в середньому українці сплачують десь 200 – 300 грн на місяць за банківські послуги. Але якщо операцій багато та об’єми великі, тоді сума значно зростає.

Мобільні додатки VS фізична картка: чи є різниця в економії

Частину комісій доводиться сплачувати за зняття готівки з картки. Але в сучасному світі люди дедалі частіше користуються мобільними додатками банків та рідко беруть до рук готівку. Чи можна говорити, що люди, які не користуються пластиковою карткою сплачують набагато менше комісій за тих, хто користується нею.

Треба розуміти, про які сервіси йде мова. Якщо говорити про розрахунки карткою через онлайн сервіси , наприклад, ті самі комунальні, то зараз дуже багато сервісів, які надають цю послугу по сплаті. Знову такі є додаткові комісії при здійснені таких переказів. Чи це фіксована комісія, чи це відсоток від суми оплати.

"Якщо використовувати Інтернет-банкінг, наприклад в ПроКредит Банку, то клієнт не сплачує жодних додаткових комісій, лише суму платежу. І також дуже зручно, що можна комунальні реквізити занести в свою систему, зберегти і надалі дуже легко здійснювати перекази", – зазначила менеджер по роботі с приватними клієнтами ПроКредит Банку.

То як зекономити та що таке фіксований тариф

Зекономити можна завдяки унікальним підходам до обслуговування клієнтів. До слова, ПроКредит Банк надає повний спектр послуг своїм клієнтам за фіксовану плату в місяць.

Що включено у фіксований тариф:

  • відкриття рахунку;
  • випуск банківської картки;
  • доставка картки клієнту (на вибір декілька варіантів);
  • робота з депозитами та ощадним рахунком;
  • зняття коштів.

"У нашому підході клієнт точно володіє інформацією, скільки складає його комісія за обслуговування банку у місяць. І більше йому не потрібно переймається ні кількістю операцій, ні об’ємами своїх переказів", – розповіла Аліна Старченко.

Фіксований тариф – це унікальний підхід на ринку України. Зазвичай, банки пропонують певні комісії за певні операції, але намагаючись зекономити, виникає ситуація, що витрати більші запланованих.

Аліна Старченко зазначає, що якщо клієнт запрошує в банках інформацію щодо витрат за комісії на місяць, то, зазвичай, таких звітів ніхто не надасть, бо у банків їх немає. Вони не нададуть інформації про те, скільки фактично ви сплатили комісії. Тому підхід банку з фіксованим тарифом відрізняється.

"По-перше, він економічно обґрунтований для клієнта і це, звісно, вигідно. По-друге, ми будуємо партнерські стосунки з нашими клієнтами, тому для нас важливі простота і прозорість тарифів. Клієнти ПроКредит Банку точно знають про свої витрати в місяць на банк, і не будуть відчувати себе ошуканим, заплативши якісь додаткові непередбачувані комісії", – пояснила менеджер по роботі с приватними клієнтами.

Такий тариф дозволяє клієнтам економити. Ми вже підрахували щомісячні комісії вище, в середньому вони складають близько 300 гривень. А вартість фіксованого тарифу дозволяє економити, сплачуючи вдвічі менше – 165 гривень на місяць.