Людям подобалась прозорість та зручність системи замовлення та оплати, яку пропонували іноземні онлайн-магазини одягу. Асортимент високоякісної продукції, низькі ціни — особливо у період розпродажу — все це робило дуже привабливим освоєння онлайн-шопінгу у західних продавців. А найголовніше — навіть із урахуванням доставки, одяг коштував непорівнянно дешево, тому що товари йшли від прямих постачальників, без комісій.

Але із девальвацією гривні купівля у зарубіжних магазинах одягу стала невигідною. А ще тепер обмежено суму, яка не обкладається податком — товарів лише на 150 євро ( з урахуванням доставки) можна отримати без сплати податку. Й співвітчизники поступово почали скорочувати свої покупки в іноземних магазинах, переходити або на групові замовлення, або шукати альтернативу серед українських онлайн-магазинів.

Треба наголосити, що на зріст популярності українських магазинів сприяло гасло "підтримуй українське" — патріотично налаштована молодь почала відкривати для себе, що існує дуже багато невеликих підприємництв, які пропонують одяг, взуття вітчизняного виробництва, доволі якісні та модні. Й найголовніше, ціни рідні, українські, та на товари діють гарантії.

Ще покупці у вітчизняних онлайн-магазинах вважають перевагою те, ще доставка товару рідко складає більше двох днів. Втім, певна кількість споживачів якось не наважуються купувати одяг чи взуття через інтернет. Електроніку, техніку побутову — це без будь-яких проблем, а одяг — кажуть, "а як же можна без примірювання?". Але це лише стереотипи та марні тривоги, оскільки магазини одягу завжди запропонують розмірні таблиці, по яким легко визначити свій розмір.

Купувати одяг за німецькими каталогами, які були популярні деякі роки тому назад, спробували багато людей, ще до проникнення інтернету в наше життя. Чому ж з інтернет-замовленнями є такі перепони у наших людей? Здається, що це у площині психологічного бар'єру. Залишився деякий осад від певних часів, коли магазини не вміли професійно надавати інформацію щодо товарів на сайті, були випадки шахрайства.

Головні актуальні питання, які бентежать споживачів: а якщо замовлений товар виявиться не того розміру, не тієї якості — чи діють гарантії на товар, як і в офлайні, чи можна повернути магазинові, чи буде це багато коштуватимете? Усі ці моменти у добросовісному магазині, який бере на себе обв'язки та гарантії як звичайний офлайн-магазин, обговорюються. На сайті інтернет-магазину, якому можна довіряти, прозоро та помітно вказані умови гарантії, строки доставки та обов'язки магазину.

Але є й інші параметри, які доказують професійну роботу магазину та його надійність.

  1. Магазин одягу повинен мати дуже зрозумілу та детальну вітрину: кожен товар із фотографіями, а крім того, фото із різних ракурсів, з можливістю збільшити, щоб побачити матеріал, шви та фурнітуру — якість пошиву. Фотографії одягу — на моделях, та обов'язково уточнюється, якій розмір на сфотографованої моделі. Одяг, який демонструється на моделі не повинен різнитися від того, що вам будуть надсилати.
  2. Розмірна таблиця — із декількома стандартами (європейська розмірна сітка, американська та ін.). Кожен розмір супроводжується еквівалентом у сантиметрах.
  3. Швидка та проста реєстрація на сайті — бажано введення тільки вашої поштової скриньки, телефону та ім'я. Лист із підтвердженням приходить негайно.
  4. Співпраця із службами доставки, власна служба доставки, можливість оформлення замовлення із зворотньою доставкою (на випадок повернення товару).
  5. При оформленні замовлення онлайн менеджери магазину зв'язуються із вами по телефону у лічені хвилини, люб'язно та детально уточнюють ваше замовлення, ваше бажання підтвердити оформлену покупку та ще раз уточнюють суму покупки та вартість доставки.
  6. Ще до оформлення замовлення ви можете без перешкод зателефонувати менеджеру магазину та у розмові дізнатися все про товар або умови оплати — все, що вас хвилює. Усі номери телефонів робочі, діючи, є фізична адреса магазину, вказано адреса складів, тощо.
  7. Після оплати, яку можна здійснити різними способами, до вас прийде повідомлення — чи про успішну транзакцію, чи про те, що гроші поступили до магазину й ваше замовлення оформлене та почато процедуру відправлення. Якщо ви обрали післяплату, магазин надає інформацію — дзвінком, або смс, коли товар відправлено та номер декларації для отримання.
  8. Надійний та професійний продавець має на сайті захищене з'єднання для безпеки транзакцій покупців, підтримує максимальну кількість варіантів сплати — від 24privat до Palpay, чи розрахування готівкою кур'єрові. До речі, якісні магазини білизни завжди запропонують послугу — примірка товару. Кур'єр доставляє товар до вашого дому — й чекає, поки ви приміряєте. Якщо товар не підходить — ви маєте право відмовитися від товару. Але такий сервіс пропонують замало магазинів білизни — тому жінки із нестандартними фігурами навряд чи будуть купувати бюстгальтери онлайн.

Втім, обирати інший вид одягу у віртуальній примірювальні, якщо ви точно знаєте свої розміри — не проблема й зручно. Головне — вибрати добрий магазин. Побороти свою фобію недовіри до магазина чи запропонованих товарів також допоможе інтернет. Читайте відгуки, користуйтеся агрегаторами, наприклад, price.ua, де зібрано багато продавців: "одноразові" та й "кустарні" магазини зазвичай не розміщуються на подібних майданчиках, які, у свою чергу, також зацікавлені у добропорядних партнерах. Відгуки у соцмережах можуть бути доволі корисним та інформативними — використовуйте усі доступні способи перевірити надійність магазину, якщо є сумніви.

Наостанок, два аргументи на користь покупок одягу та взуття у онлайн-магазинів.
Зверніть увагу на ціни у звичайних магазинах: жіночі вкорочені чоботи із натуральної шкіри вітчизняного виробництва — від 1500грн та й вище. Середня ціна жіночої трикотажної сукні — від 800гривень. Онлайн-магазини, які пропонують одяг вітчизняних фабрик, продають дешевше. Крім того, великі магазини, спеціалізація яких — брендові речі, також пропонують ціни на одяг на декілька відсотків нижче, ніж у офлайн-магазині. Не забуваємо про акції та розпродаж, який буває ще вигіднішим: ціни можуть скорочуватися на 70 %, хоча діють лімітований час. Але пролістати сторінки онлайн-магазину, зробити замовлення чи оббігати десяток магазинів в реалі — різні речі. Це — другий аргумент на користь онлайн-шопінгу одягу. Якщо походи по магазинах вас втомлюють, та ви шукаєте щось більше, ніж асортимент місцевого ринку чи універмагу — онлайн-простір до вашої послуги.

Купувати в інтернеті вигідно — це кеп очевидність, треба лише позбавитися стереотипів та підключити розум. Надійний магазин, неважливо — онлайн чи офлайн — буде працювати під гаслом "клієнт завжди правий" та пропонувати якісну продукцію та задовольнить свого покупця гарним сервісом та гарантіями.