Волонтери звертали увагу на мову, якою персонал звертається до клієнтів та на відсутність української в оформленні меню, рахунків та фіскальних чеків. З більше 180 закладів, що відвідали активісти, законослухняними виявились лише з півсотні.
"Бували такі випадки. Коли просто мені казали, що не розуміють. Або не те, що там казали, ну так перепитували, коли називаєш там якусь страву, або якийсь продукт українською мовою, то просто вони не розуміють про що йдеться", - каже лідер гурту "Mad Heads XL" Вадим Красноокий.
"Відповідно до законодавства, мовою в усіх сферах обслуговування є мова українська або ж прийнятна для сторін. Це значить, що коли клієнт приходить в ту саму кав’ярню, то його повинні зустріти ввічливо українською мовою, пропонуючи йому в той самий час обслуговування українською в такий спосіб", - каже юрист Юрко Фартушний.
Премію "Гнилий кабак" виборола столиця. Те, що премійований заклад заслужив титул "Гнилий кабак" стало очевидним і перед об’єктивами телекамер. З честю отримати премію адміністратор закладу відмовилася. Довелося залишити його на барній стійці.