Це - тест для автомобілів зі спеціальним захистом від вогнепальних атак та бомбових замахів. Ексклюзивні бронемашини покликані гарантувати безпеку публічних людей, чиє життя піддається постійним ризикам.

“Наші машини купують не лише представники влади та королівські родини. Нашими клієнтами є також міжнародні агенції, служби безпеки та великі компанії. Машини класу B4 з помірною бронею популярні здебільшого у Латинській Америці, а також вже й у європейських країнах, де проблеми з вуличною злочинністю доволі актуальні. Наші автомобілі акурат гарантують безпеку у таких випадках”, - каже керівник відділення броньованих автомобілів Mercedes-Benz Райнер Гертнер.

Озирнімося трохи на історію. У 1928 німецький автовиробник Mercedes-Benz представляє загалу перший куленепробивний автомобіль. Сьогодні на ринку броньованих лімузинів представлені чотири німецькі розробники. Ці моделі складають на замовлення.

“Ми називаємо її інтегрованою бронею. Її не встановлюють ні ззовні, ані зсередини. Вона розміщена поміж обшивкою корпусу, тому автомобіль має вигляд звичайної серійної моделі”, - каже керівник відділення броньованих автомобілів Mercedes-Benz Райнер Гертнер.

Попри потужну броню, політики та топ-менеджери не відчувають різниці у комфорті. Корпус, шини, гальма та електрообладнання - усе адаптоване із врахуванням ваги цієї фортеці на колесах. Вона важча від своєї серійної “сестри” на півтори тонни.

“Забронювати поверхню досить легко. Для цього достатньо сталевого листа. Проблема в тому, щоб зробити непробивним те місце, де сходяться різні матеріали. Як от скло та сталь, а між ними - гумовий ущільнювач. Потрібно також забезпечити надійне перекриття, щоб куля не змогла пробити корпус машини під жодним кутом”, - каже керівник відділення броньованих автомобілів Mercedes-Benz Райнер Гертнер.

Кожен сталевий елемент вирізають під струменем води у 3 000 барів. Двигун потужністю 517 “конячок” складають вручну. Так само, як і всю нижню обшивку.

“Надточна ручна робота є визначальною у тому, щоб ця інтегрована система працювала як одне ціле. З одного боку, наші клієнти природно уявляють його як звичне авто, яке враховує їхні особливі вимоги. Отож конвеєрне виробництво не є нашою метою. З іншого боку, балістична сталь - не такий вже й простий матеріал для роботи. Вона вимагає делікатного поводження. Саме тому ми складаємо наші автомобілі вручну”, - каже керівник відділення броньованих автомобілів Mercedes-Benz Райнер Гертнер.

Особливо цього всестороннього захисту потребують політики. На Едуарда Шеварнадзе, колишнього радянського міністра закордонних справ та екс-президента Грузії, тричі здійснювали замах. У 1998 він був за крок від загибелі.

“Після інциденту я оглянув авто. Його фактично зрешетили кулі. Машину і сьогодні можна побачити у Тбілісі. Її залишили на згадку. Це авто врятувало моє життя”, - каже екс-президент Грузії Едуард Шеварнадзе.

Броньовані лімузини випробовують на міць на спеціальних стрільбищах. Залежно від рівня непробивності машини можуть витримувати і вогнепальні обстріли, і навіть вибухи. Автовиробники намагаються вчасно передбачати все нові ризики.

“Ми ведемо постійний діалог з клієнтами, а також з міжнародними службами безпеки, які чітко ставлять перед нами свої вимоги. Щоразу як загрози набувають нових форм, вони бажають, щоб машини відповідали новим потребам”, - каже керівник відділення броньованих автомобілів Mercedes-Benz Райнер Гертнер.

У майбутньому інженерів чекає ще одне випробування - розробити авто, яке не лише гарантуватиме безпеку своїх пасажирів, а й зменшить свої апетити на пальне.