Зміни стосуватимуться онлайн-магазинів, прайс-агрегаторів та маркетплейсів. Що пропонує проєкт закону та чого чекати власникам інтернет-ресурсів, які здійснюють онлайн-продажі – далі у матеріалі.
Зверніть увагу Персоналізований маркетинг: Київстар запрошує на безкоштовний вебінар
Які зміни передбачає законопроєкт
Якщо закон приймуть, інтернет-магазини будуть змушені надавати вільний доступ до договору купівлі, який повинен розташовуватись у "видному" місці на сайті продавця. Таким чином покупець зможе ознайомитись з умовами купівлі до того, як оформить замовлення.
Торгові онлайн-майданчики будуть змушені публікувати на головних сторінках сайтів вичерпну інформацію про себе, як суб'єкта господарювання, достатню для ідентифікації:
- для юридичних осіб – назву юридичної особи або її підрозділу, адресу, код ЄДРПОУ, наявні дозвільні документи або ліцензії (наприклад, на продаж алкоголю);
- для ФОПів – ПІБ, адреса, дозвільні документи або ліцензії.
Крім цього, інтернет-магазинам запропонують добровільно подавати декларації про намір займатись електронною торгівлею. Реєстр цих декларацій буде відкритим, і за ним слідкуватиме контролюючий державний орган (наразі – Держпродспоживслужба).
До теми Уникнути шахрайства: в Україні блокуватимуть сайти неперевірених онлайн-продавців
Товари з цифровим вмістом
Також у новому проєкті закону вводяться нові правила для продажу товарів з цифровим вмістом, зокрема програмного забезпечення. Наприклад, якщо ви купуєте в інтернеті ноутбук із вже встановленою операційною системою та софтом, онлайн магазин буде зобов'язаний:
- надавати інформацію про наявність та доступність оновлення програмного забезпечення, якщо це впливає на якість та безпечність такого товару;
- усувати недоліки, якщо пристрій перестав виконувати свої функції після ліцензійного оновлення програмного забезпечення.
Чому це важливо
Законопроєкт розроблений Кабінетом міністрів, а отже, точно потрапить на голосування. Закон "Про захист прав споживачів" – один з основних актів, який регулює торгівлю в Україні.