“Схожі, особисто мені здається, що душею, тобто дуже тонко відчуваємо музику, веселощі, тобто однаково передаємо свої емоції”, - зазначила учасниця циганського театру "Романс" Жанна Крикунова.

Життєвий устрій циган за останнє сторіччя зазнав суттєвих змін. Вони стали невід'ємною частиною України.

“Цивілізація, не кочуємо, не їздимо - на місці сидимо вже. Закони вже всі помінялися, люди змінилися, багато чого змінилося. Раніше в нас жінки тільки у хустці ходили, а зараз без хусток ходять”, - згадує циган Петро Стеценко.

“Розбивали табори і там жили, а тепер вони вже ж всі по хатах живуть - правильно? Ще крутіше, ніж у нас, ще й так живуть, що нам до них далеко”, - каже гість фестивалю Олександр.

“Я не думаю, що вони дуже сильно змінилися. Напевно, душі вони такі ж, а зовні - костюм або що їде на машині, а не на конячці - кардинально не повинно було змінити його духовність”, - вважає гість фестивалю Володимир.

Галина Сонцева вже кілька років бере участь у колективі "Відродження" і переконує - незважаючи на те, що вона українка, від циганської культури - у захваті.

“Тут таке розмаїття, по-перше, рухів, по-друге, емоції, які потрібно передати в танці. І взагалі, дуже цікавий народ, дуже цікавий, але осягнути їх культуру до кінця просто неможливо. Тому ми намагаємося як можемо передати своїми рухами саме красу”, - розповідає учасниця колективу "Відродження" Галина Сонцева.

Втім, на фестивалі не лише поєднують українську й циганську культури, але й знайомляться з традиціями інших країн світу. Так, представники Китаю пригощали гостей "Амали" стравами, дуже схожими на вітчизняні.

“Ця страва - це наше національне блюдо, називається по-китайськи “Бауза”, але якщо по-російськи, то схоже на російський “пиріжок з м'ясом”, - каже помічник кухаря Рйяна Лояй Чайло.

“Це цікаво і романтично. Так, йде дощ, але в такій обстановці, серед козаків - це ж незвичайні враження”, - сказав радник посла Китаю в Україні Вейлі Джа.

Міжнародний фестиваль циганського та українського мистецтва "Амала" відбувається вже водинадцяте. Цього року він протягом двох днів проходить на території "Мамаєвої Слободи".