Позичальники підписують анкети-заяви про приєднання до певних умов та правил надання фінансових послуг. Усі зазначені у таких документах пункти, як правило, клієнти не перечитують, зокрема через брак часу чи бажання.
Цікаво Як розпізнати фінансову піраміду та не стати жертвою шахраїв
Згодом виявляється, що підписавши анкету-заяву, споживач автоматично доручив банку списувати кошти з його рахунків, відкритих у валюті кредитного ліміту та в межах сум, які підлягають сплаті за договором.
Експерти розповідають, що можливість автоматичного списання коштів фінансовою установою є законною лише тоді, коли такі умови чітко прописані у кредитному договорі, який підписав споживач послуг.
Що робити у випадку незаконного списання коштів
У випадку, якщо згадка про таке списання є тільки в загальних правилах надання послуг конкретної установи, то подібні відрахування є незаконними.
Якщо фінансова установа все ж незаконно списує кошти на погашення заборгованості і не виходить з вами на контакт, то необхідно звертатися до Національного банку України:
- заповнити онлайн-форму на сайті НБУ;
- надіслати скаргу на адресу електронної пошти nbu@bank.gov.ua;
- відправити звернення звичайною поштою за фізичною адресою НБУ;
- зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240.
До теми Боргові ями: як не стати заручником кредиту
Що вказати у зверненні
Розпишіть суть проблеми, найменування та реквізити фінансової установи, якої стосується скарга. Не забудьте вказати свої ім'я, прізвище, по батькові, місце проживання та власну адресу електронної пошти.