Водночас, до подарунків підходять прагматично - найпоширенішими сюрпризами будуть парфуми та косметика.

“Бажання отримати подорож в подарунок на Новий рік – це деяке виражене бажання відпочити, але неготовність самому витрачати на це гроші. Напевно, українець сказав, що він не проти полетіти на Новий рік відпочити від кризи, від колотнеч, які відбуваються на вулицях, від холоду, але при цьому людина сама не готова витрачати грошей”, - каже партнер "Deloitte" Григорій Павлоцький.

Психологи також вважають, бажання отримати подорож в подарунок подорож - не що інше, як втома через кризу та інші проблеми. На думку лікарів, останнім часом люди настільки втомлюються, що почався процес емоційного спустошення не лише представників певних професій, а на рівні суспільства вцілому.

”Люди не стільки хочуть, щоб їм подарували подорож, скільки вони хочуть, щоб їм подарували спокій , щоб їм подарували можливість відпочити від того, що на них навалилося протягом цих років. Власне, це запит не стільки на подорож, скільки на втечу”, - каже психолог Володимир Банцер.

В подарункових відділах магазинів напередодні свят, найбільш активно продавався посуд із зображеннями кроликів чи котів, парфуми та прикраси.

“Секція підготувалася дуже добре. В великому асортименті в нас є тарілочки, чашки, як з кераміки, так і з фарфору. Можна підібрати тарілочку декоративну, яка підвішується на стінку – можна прикрасити квартиру. А може бути просто так, як сувенір друзям”, - каже продавець-консультант подарункового відділу Марія.

”Ювелірні прикраси завжди користувалися великим попитом – чи це Новий рік, чи 8 березня. Тобто, до всіх свят ювелірні прикраси – це гарний подарунок”, - каже продавець-консультант ювелірного відділу Світлана.

Тим часом, соціологи з’ясували, цього року українці збільшили новорічні витрати майже на 15%. Відтак, на святкування Нового року та Різдва середньостатистичний українець витратив близько трьох тисяч гривень, тоді як минулого року ця сума становила - 2,5 тисячі. При цьому половина грошей - пішла на подарунки близьким.