Суд Індії виніс рішення, згідно з яким Google, Facebook і ще 19 популярних інтернет-компаній мають розробити механізм для блокування контенту, який потенційно може бути образливим для послідовників індуїзму, християнства, ісламу або інших релігійних напрямів, а також політичних течій. Приводом до рішення суду стала петиція про наявність на веб-сайтах цих компаній зображень, що ображають релігійні почуття і політичні погляди користувачів.

У разі невиконання рішення суд пригрозив блокуванням доступу до сервісів в Індії, подібно до того, як більшість соціальних онлайн-ресурсів блокуються в Китаї. За законом, прийнятим в Індії в 2011 році, інтернет-компанії несуть відповідальність за матеріали, які розміщують користувачі, і у них є 36 годин на видалення неправомірного контенту за запитом індійських властей.

Незважаючи на прийнятий закон про відповідальність за контент, доступ до інтернету в Індії піддається значно меншій цензурі, ніж в сусідньому Китаї, де заблокований доступ до більшості популярних американських ресурсів — Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, Live.com, WordPress, Blogger тощо, пише Digit.Ru.

"Ми заблокували потрібний контент на локальних доменах пошуковика Google, відеохостингу YouTube і блогхостингу Blogger", — зазначила представник Google в Індії Парома Рой Чодхарі.

Вона не уточнила, про який саме контент йдеться. Представники Facebook пообіцяли розповсюдити заяву щодо цього пізніше. Позивачами в суді виступили учений-релігієзнавець, муфтій Айжаз Аршід Касм і журналіст Вінай Рай.

Серед компаній, що згадуються серед відповідачів, крім Google і Facebook також названі Yahoo і Microsoft. Компанії вже подали апеляцію на рішення індійського суду.

Незважаючи на те, що лише кожен десятий житель Індії має доступ до інтернету, загальна чисельність населення країни в 1,2 мільярда людей робить її третім за розміром інтернет-ринком світу, після Китаю і США. Очікується, що протягом найближчих трьох років кількість інтернет-користувачів в Індії практично потроїться до 300 мільйонів.