Першими за вдосконалення подушок безпеки взялася "Дженерал Моторс", провідний американський виробник. Більше того вони хотіли на законодавчому рівні ввести нові стандарти безпеки та змусити всіх гравців впроваджувати технологію.

Компанії "Форд" ця ідея не подобалась – це ж надмірні витрати, зростання вартості автомобіля та зниження продажів. Дійшло навіть до того, що у 1971 році вище керівництво "Форда" таємно зустрілося з президентом Ніксоном і переконало відтермінувати закон на два роки. Про цю домовленість стане відомо під час Вотергейтського скандалу.

Цікаво, що того ж року, коли відбулася ця зустріч, у компанію "Форд" візьмуть на роботу Хелен Петраускас, у дівоцтві Сливінську, не підозрюючи що та зіграє визначальну роль у питаннях безпеки. Тим часом у "Дженерал Мотор" відбулася зміна керівництва: новий топ-менеджент – заморожує введення подушок безпеки через низький попит у клієнтів. Здавалось, якщо вже такий гігант відмовився від ідеї, то це червоне світло для всієї галузі.

Читайте також: Джеймс Юрченко – легендарний інженер українського походження, який працював з Apple

Але й компанію Форд чекали зміни в керівництві. Хелен Петраускас мала одну суттєву перевагу – дві освіти: юридичну та хімічну. Це незвичне поєднання забезпечить їй приголомшливу кар’єру в автоконцерні. Знадобиться всього 12 років, аби отримати посаду віце-президента компанії з техніки безпеки та охорони довкілля. Хелен стала і першою жінкою на такій посаді і зрештою наймолодшим віце-президентом за всю історію "Форда".

І головне - саме вона стане головним натхненником ідеї ввести подушки безпеки в базову комплектацію. Несподіваним противником нововведення став і наступний президент - Рейган, надавши американцям можливість при купівлі автомобіля відмовлятися від подушок безпеки.

Рішення гаранта не спинило Хелен. Вона була вправним переговорником і знала як переконати політиків. Їй вдасться переконати керівництво "Форд" та уряд придбати 5 тисяч автомобілів "Форд" з вбудованими подушками та ременями безпеки. План спрацював. Відчувши на собі всі переваги, держчиновники зрештою перестали впиратись і таки ухвалили обов’язкову наявність таких засобів безпеки.

До 1990 року "Форд" пообіцяв випустити до мільйона машин з подушками, а "Дженерал мотор" – 500 тисяч. З тих часів такий атрибут безпеки – звична для автомобілістів річ. Хелен, яка народилася у Львові, була активною у громаді дейтройтських українців, і навіть долучилася до створення Львівського інституту менеджменту.