Втім, у SIPRI пояснюють: мають особливу методику підрахунку. Згідно з нею, Україна справді постачала зброю протягом 2016 – 2020 років.
Дивіться також Росія на Донбасі спалилася своєю технікою: привезла "Житєля" і "Діабазол"
Продаж зброї Росії
- За даними SIPRI, Україна в 2016 – 2020 роках на 68% зменшила свою частку на ринку експорту озброєнь.
- Наразі Україна на 12-му місці серед світових експортерів озброєнь.
- При цьому, стверджує дослідження, другим за обсягом покупцем українського озброєння за цей період стала Росія.
- За повідомленням інституту, Росія скупила за 2016 – 2020 роки 20% від усього обсягу експорту українських озброєнь.
- Першим серед імпортерів української зброї є Китай, третім – Таїланд.
Укроборонпром заперечує продаж зброї
На опублікований звіт одразу ж відгукнулися в Укроборонпромі. Там зазначили: державний концерн з 2014 року не уклав жодного контракту на постачання озброєння та військової техніки до Росії.
Заступник гендиректора з управління активами Укроборонпрому Мустафа Найєм підтвердив, що з кінця серпня 2014 року комісія жодного разу не погоджувала жодних контрактів на постачання ОВТ на територію Росії.
Крім того, відповідне рішення РНБО є обов'язковим для виконання усіма органами виконавчої влади,
– зазначив Найєм.
Як у SIPRI досліджували продажі
Як повідомила в коментарі "Радіо Свобода" експертка SIPRI Олександра Куімова, цей інститут має власну методику обрахунку рівнів торгівлі зброєю. Ця методика відрізняється від тієї, яку використовують в Україні. Тому дані цього інституту значно різняться від інформації України.
У випадку з експортом озброєнь із України до Росії інститут зараховує до цього також і озброєння, вироблені в Росії за узгодженою ліцензією,
– йдеться у коментарі інституту.
Літаки Ан для Росії
За період 2016 – 2020 років це стосується тільки 9 літаків Ан-148. У примітках SIPRI повідомляє, що літаки модифікації Ан-148-100Е (це пасажирські літаки) мали бути вироблені в самій Росії.
При цьому, зазначають у SIPRI, можливо, всі українські складові надійшли ще до заборони; також можливо, що літаки були виготовлені протягом 2015–2018 років без згоди України і з заміною українських складових на російські.
Турбореактивні двигуни
Крім того, є відкрите замовлення на шість турбореактивних двигунів Д-436 для трьох літаків Бе-200ЧС російської розробки. Однак і тут йдеться про виготовлення літаків у самій Росії за ліцензією від України.
У SIPRI повідомили: це літаки російської розробки й виробництва. Вони, мають по два двигуни Д-436, що були розроблені запорізьким конструкторським бюро "Прогрес" імені Івченка.
Ці двигуни скоріш за все, кажуть в інституті, зробив російський завод "Салют" за українською ліцензією. Втім, "Салют" має і власні права і схоже, що може сам виробляти Д-436 без української ліцензії.