Так в Україні за 2020 рік припинили працювати майже 4000 закладів, а продажі рестораторів, за підрахунками аналітиків, скоротилися майже на третину. Водночас ситуація у цій сфері швидко змінюється, відновлюють роботу зачинені та відкриваються нові заклади. Фахівці очікують, що вже за два роки за кількістю закладів ресторанний бізнес вийде на доковідний рівень. Про нюанси управління закладами в умовах пандемії та ідеї для подальшого розвитку галузі йшлося на METRO Chef Forum.
У рамках святкування Міжнародного дня підприємця, компанія МЕТРО Україна провела у столиці масштабний захід для професійної HORECA-спільноти – METRO Chef Forum. Такий форум проходить вже вдруге від початку пандемії. За задумом організаторів, він має стати своєрідною комунікаційною платформою для представників цього бізнесу, на якій вони зможуть обмінюватись досвідом та ділитися ідеями управління ресторанами, стверджує Олена Вдовиченко, СЕО МЕТРО України:
В усіх країнах HORECA – основний стратегічний клієнт для нашої компанії. Тож мета цього форуму – зібрати якомога більше представників цього сегменту бізнесу та поділитися з ними рішеннями не тільки щодо продуктів, а й щодо фінансових і цифрових рішень, які ми надаємо нашим клієнтам, для того аби допомогти побачити перспективу та збільшити оберти на українському ринку, який має дуже великий потенціал,
– каже Олена Вдовиченко.
Програма форуму була розподілена на дві частини: теоретичний та практичний блок. Перший був присвячений темі "Управлінські аспекти для ресторанів" та включав у себе низку лекцій та дискусійних панелей за участі професіоналів української HoReCa-спільноти. Свіжими трендами галузі з учасниками форуму поділилась Юлія Чеснокова, засновниця міжнародного освітнього проєкту Food & Success для рестораторів і кухарів. Про те, як ефективно підтримувати сервіс-менеджмент і лояльність клієнтів розповідав Дмитро Запорожець, засновник сім'ї ресторанів і готелів First Line Group. Особливостями роботи ресторанів під час карантину ділився Євген Комаров, голова юридичного комітету ГО "Українська ресторанна асоціація". Про всі секрети створення й мотивації команди розказувала Оксана Марусич, міжнародний бізнес-тренер, коуч (ICF) та експерт із сервісу. В умовах коронакризи такий обмін досвідом вкрай необхідний, впевнена Валентина Кутова, директор з продажу професійним клієнтам МЕТРО Україна.
"Основна мета нашого форуму – створити комунікаційний хаб, де наші шефи, наші ресторатори зможуть поспілкуватися, обмінятися ідеями. Також у нас дуже багато запрошених спікерів, які діляться цікавими ідеями для ресторанного бізнесу. Такими як food cost, приготування найсмачнішої страви, забезпечення сервісу. Це все дасть змогу нашій ресторанній індустрії розвиватись. Ми, компанія МЕТРО Україна, хочемо співпрацювати з HORECA- партнерами не просто як постачальник, а ми хочемо будувати довгострокові взаємовідносини для того, щоб це партнерство дало змогу всім нам зростати і процвітати, не зважаючи на період пандемії", – розповіла Валентина Кутова.
Окрім теоретичної частини на гостей METRO Chef Forum чекав блок практичних майстер-класів від відомих українських шефів. Таких як Віктор Тітов, бренд-шефа мережі ресторанів G-group, ресторатор і амбасадор METRO; Володимир Ярославський, керівник і співвласник ресторану Lucky, а також судді телевізійного проєкту "МастерШеф" Віталій Гуралевич та багато інших.
Своїми авторськими стравами та секретами їх приготування з гостями форуму поділились шефи мішленівських ресторанів з ЄС. Зокрема, майстер-клас з приготування португальських сашимі з тунцем провів Педро Алмейда, шеф-кухар найдавнішого японського ресторану "Midori" у Португалії. Саме оригінальний підхід молодого шефа і його команди принесли закладу першу зірку "Мішлен" на початку 2020 року. Педро Алмеда зізнався, що українських страв куштував мало, але поки що йому найбільше подобається сало.
Лише розпочав знайомство з українською кухнею й француз Родольф Регнаульд, шеф "L'Auberge du Pont" у Пон-дю-Шато. Каже, найбільше смакують українські вареники. А оскільки його заклад поєднує традиції двох провінцій Франції – морської Бретані й гірської Оверні, тож вирішив провести майстер-клас з приготування страви на межі цих двох гастрономічних напрямів – лангустина. На думку французького шефа такі форуми вкрай необхідні для обміну досвідом на міжнародному рівні.
В період, коли увесь світ переживає пандемію, то дуже важливо, що МЕТРО Кеш енд Керрі Україна проводить такі заходи, допомагає шефам впевненіше себе почувати у цій ситуації. При цьому не тільки постачає якісні продукти, а й надає можливість обмінюватись досвідом та отримувати нові знання,
– ствердив Родольф Регнаульд.
Компанія планує зробити METRO Chef Forum щорічною комунікаційною платформою обміну ідеями та досвідом представників української та міжнародної HORECA-спільноти. За словами організаторів, український ресторанний бізнес має значний потенціал, швидко адаптується до нових реалій та здатний значно раніше за європейських сусідів вийти на доковідний рівень.