Науковий твітер поступово зникає

Ще на початку цього року стало відомо, що більшість американських користувачів Twitter проводять менше часу на платформі після продажу компанії Ілону Маску. Серед них і науковці. Згідно з опитуванням, проведеним журналом Nature серед тисяч учених, більш ніж половина з них скоротили кількість часу, проведеного в соцмережі, або ж взагалі покинули її. Майже половина опитаних також заявили, що перейшли на альтернативні ресурси, такі як Mastodon.

Дивіться також Професора Нью-Йоркського університету забанили в Twitter, бо він не хотів зустрітися з Маском

  • З 9 200 опитаних дослідників більш ніж половина кажуть, що зменшили використання сайту.
  • Майже 7% взагалі більше ним не користуються.
  • Близько 46 відсотків заявили, що створили акаунт принаймні на одній новій платформі.
  • Найбільше користуються Mastodon (майже 47%), який зазнав відчутного зростання після того, як було оголошено про поглинання Twitter Ілоном Маском.
  • На другому та третьому місцях – LinkedIn та Instagram, за якими закріпилося 35 і 28 відсотків користувачів відповідно.
  • Цікаво, що конкурент Meta у Twitter, Threads, посів четверту сходинку, попри те, що додаток був запущений лише за кілька днів до того, як Nature провів опитування. Про нього згадали 25% науковців.
  • Є в цьому списку навіть Bluesky, який ще офіційно не запустився й працює в тестовому режимі. Ним уже користується 6% учених і він посідає сьоме місце.

Як зазначає Nature, Twitter історично був важливою платформою для дослідників і науковців. По-перше, там можна було знайти сторінки учених і використовувати їх як достовірне джерело інформації. По-друге, широка аудиторія сервісу сприяла науковим дебатам. По-третє, твітер використовували для оприлюднення досліджень, оскільки мало хто зацікавлений у читанні наукових онлайн-журналів, де довжелезні статті публікуються вельми нудною, повною канцеляризмів мовою з купою графіків, розрахунків та цифр.

Але зараз багато чого змінилося. Користувачі тепер відчувають, що їхні голоси заглушаються на платформі, яка надає пріоритет контенту від сторінок із платною верифікацією, випустила на волю численних порушників правил, не придушує прояви ненависті й переслідування та інше. Крім того, компанія зробила свій API для дослідників настільки дорогим, що більшість із них більше не можуть отримати до нього доступ.

Тож, хоча не всі дослідники, які поспілкувалися з Nature, готові повністю відмовитися від Twitter, схоже, що тактика компанії відштовхнула від неї значну частину наукової спільноти. І це, ймовірно, тільки початок.