Збір тепер треба платити один раз - при купівлі автомобіля. Нова вартість акцизів має компенсувати втрати держбюджету від скасування щорічних транспортних стягнень.

"Фактично людина буде сплачувати трохи більше за паливно-мастильні матеріали, але вона не буде сплачувати податок", - каже народний депутат Віталій Хомутинник.

Відтак з 1 січня літр бензину коштуватиме в середньому на 50 копійок дорожче. Тож більше платитиме той, хто більше їздить, говорять експерти. Проте, така ціна ще не остаточна.

"Якщо уряд називає ціну 50 копійок на літрі 95 бензину, то учасники ринку, ті, що торгують, говорять - від 80 копійок до гривні. Наскільки справжньою буде оця різниця покаже час. Але коли було підвищено акциз в травні на нафтопродукти, то загалом, ціни залишилися стабільними тому, що зіграла свою роль світова кон'юнктура", - каже експерт ринку палива В'ячеслав Ковтун.

Учасники ж ринку твердять: піднімати ціну вони зовсім не хочуть. Побоюються втратити споживачів, і додають, що ціни на паливо за новими акцизами треба вводити поступово, аби дати людям оговтатись.

"50-40 копійок - це пристойний стрес для споживача. Я думаю, ми і цей підйом робитимемо такими невеликими кроками, щоб для споживача був менший стрес", - каже комерційний директор столичної мережі АЗС В'ячеслав Стешенко.

А от самі автовласники, здається, не дуже переймаються цінами. Кажуть, їздитимуть. А от скасування транспортного збору їм до вподоби. Експерти теж катастрофи не прогнозують. Кажуть, що українця не злякаєш будь-яким підвищенням цін. Наші люди до цього потроху звикли.