Аеропорт Бориспіль працює в штатному режимі
У п'ятницю, після катастрофи свої рейси скасували деякі компанії, але аеропорт "Бориспіль" продовжує працювати у штатному режимі.
Скасовані рейси з Москви, Санкт-Петербурга, Парижа та інших міст, – повідомляє прес-секретар Міжнародного аеропорту "Бориспіль" Оксана Ожигова.
Скасовано рейси й на виліт
Відповідно, скасовані і рейси до тих міст, звідки літаки не прилетіли. Чимало пасажирів застрягли у Борисполі.
Скасували рейс, інформації не було, ось така черга, бачите, черга повільно рухається, бо з кожним потрібно вирішити проблему. Я думаю, аеропорт старається, додому треба, а як – зараз дізнаємося, – говорить Тамара Степанівна, яка летить до Санкт-Петербурга.
Декілька авіакомпаній уже заявили, що літатимуть в обхід України
Одразу після трагедії деякі компанії вирішили взагалі оминати небо над Україною. Перевізники чекають на результати розслідування, – каже експерт з транспортних питань Сергій Вовк.
Після того, як будуть отримані офіційні висновки і підтвердиться версія, що літак був збитий ракетою терористів, то, безперечно, зона над АТО буде закрита, але в цілому компанії повернуться до польотів над Україною, – інформує експерт з транспортних питань.
Українські офіційні представники не мають доступу до місця падіння літака
Наразі невідомо, в якому обсязі Україна зможе провести розслідування катастрофи, бо місце падіння літака контролюють бойовики. Якщо бортові самописці "Боїнга" потраплять до Росії – розслідування тамтешніх експертів може бути необ'єктивним, – вважає Андрій Козлов, експерт з міжнародного повітряного права.
Спекуляції на тему того, що це розслідування мав би проводити міждержавний авіаційний комітет, який розташований в Москві, але повноваження цієї організації ґрунтується виключно на делегуванні повноважень якоюсь державою, єдиним суб'єктом з державних повноважень авіаційної події є одна держава, не декілька, не декілька держав, не міжнародна організація, а та держава, на території якої сталася авіаційна подія, в даному випадку – Україна, – говорить Андрій Козлов.
Польоти обхідними шляхами стануть довшими
Дехто з пасажирів тепер взагалі не може вилетіти на певні напрямки з України, декому доведеться летіти довше. Можливі і затримки у аеропортах – кажуть експерти.
Звичайно, для українців, якщо компанії відмовляться літати до України, як наприклад Дубайські лінії – треба буде добиратись з території найближчих європейських столиць, відповідно треба ще буде потратитись, щоб долетіти до якоїсь з цих столиць, – говорить Сергій Вовк.
Якщо компанії йдуть з певних маршрутів, значить, літаки літатимуть за іншими маршрутами. В такому випадку будуть затримки великі чи зміни в інших секторах, це як у місті – якщо на одній трасі пробка, то всі шукають альтернативний шлях, і пробка виходить в іншому місці, – зазначає авіадиспетчер Олександр Чернявський.
Заборона польотів стосується приблизно 350 рейсів
Тим часом у Євроконтролі повідомили – заборона польотів над небезпечною територією стосуватиметься приблизно 350-ти рейсів, що здійснюють близько сорока авіакомпаній. У Європі прогнозують – це призведе до зростання навантаження на повітряні коридори Болгарії, Польщі та Туреччини.