Тестова автівка F700 поєднує у собі ідеї багатьох автоінженерів. Але всі сходяться в одному: авто завтрашнього дня їздитиме як і зараз на чотирьох колесах.
“Не хочемо вас розчаровувати, але воно буде дуже схоже на сучасне авто, оскільки ми вже сьогодні орієнтуємось на покупця. Припускаю, що клієнти найближчого майбутнього не надто відрізнятимуться від сучасників - чи то вимогами, чи то бажанням комфорту”, - каже інженер-розробник Гюнтер Елленрідер.
Ось чому авто майбутнього не плаватиме на магнітній подушці і не літатиме - воно і надалі їздитиме дорогою. Тим не менше, машина все більше допомагатиме у поїздці своєму водію. Інженери навчили тестовий автомобіль “бачити”.
Це - свого роду очі системи: два додаткові сенсори, вмонтовані у фари біля самих ламп. Вони посилають інфрачервоні лазерні промені і сканують дорогу попереду. Сенсори фіксують усі виступи та вибоїни і щомиті сповіщають про це бортовий комп’ютер.
На основі цієї інформації комп’ютер складає загальну картину стану дороги і надсилає відповідні вказівки на електрогідравлічну підвіску. Та, у свою чергу, вмить реагує і залежно від ситуації піднімає чи опускає потрібне колесо. Результат: навіть на швидкості 150 км/год пасажири не помічають нерівностей траси.
Втім, машина майбутнього буде не лише комфортніша та зручніша у експлуатації, вона буде ще й більш дружня до навколишнього середовища.
“Ми повинні реагувати на брак палива. І, звісно ж, одним з головних факторів є зміни клімату. Отож нам варто знизити викиди. Це означає, що ми повинні й надалі розвивати ці технології”, - каже інженер-розробник Гюнтер Елленрідер.
Справжня технологічна революція має місце ось тут, під капотом: це - скромний 1.8-літровий двигун - не більший за ті, що встановлені на авто середнього розміру сьогодні.
Автовиробники називають це - уніфікацією розмірів. Менші високотехнологічні двигуни - такої ж потужності, що й їхні старші і куди більші брати. Перевага у тому, що вони використовують значно менше пального, а відповідно і викидають у повітря менше CO2.
Мовна концепція - ще одна інновація. Хоча повністю керувати машиною, просто розмовляючи з нею, ви не зможете.
“Вести авто з допомогою голосу немає сенсу. Якщо це колись і стане можливим технічно, то авто зможе також і їхати самостійно. Зате куди зручніше стане керувати окремими системами авта. До прикладу, радіо чи набір номера при бажанні зателефонувати. Будь-яка дрібничка, яка збільшує рівень безпеки, є важливою. Я зможу краще зосередитися на дорозі і усно давати накази різним пристроям, кондиціонеру тощо”, - каже комп’ютерний лінгвіст Міхаель Менде.
Авто майбутнього повинно вміти “розмовляти” з людьми різними мовами світу. Врешті, це дуже складно - навчити машину усіх мов.
“Ми матимемо системи діалогу, а це означає, що авто розмовлятиме з нами - у найширшому розумінні, тобто робот контактуватиме з нами, він запитуватиме, чого ми бажаємо. Ми зможемо із ним розмовляти, ніби з пасажиром, або ж віддаватимемо вказівки”, - каже комп’ютерний лінгвіст Міхаель Менде.
Як бачимо, на панелі управління нашого тестового авта немає надскладних важелів чи кнопок. Керування системою відбувається за допомогою голосу. Машина майбутнього чує мову - а також слухняно виконує накази свого господаря.